Simultánní přepis řeči volaného umožňuje telefonickou komunikaci lidem se sluchovým postižením

V Česku přibývá institucí, s nimiž se mohou telefonicky spojit také lidé se sluchovým handicapem. Službu hovor s online simultánním přepisem řeči volaného implementovalo na web úřadu již několik městských částí Prahy, krajský úřad Středočeského kraje, město Tábor, na svých klientských linkách ji nabízejí rovněž některé komerční subjekty. Na konferenci INSPO 28. března 2020 v Kongresovém centru Praha tuto relativně novou službu představí společnost Transkript online.

"Volající klient, který má postižení či poruchu sluchu, vede klasický rozhovor, doslovný přepis řeči svého komunikačního partnera sleduje v reálném čase online," vysvětluje Zdeněk Bumbálek, jednatel společnosti Transkript online. Tuto službu zde zajišťují převážně nevidomí rychlopísaři, zvládající více než 500 úhozů za minutu.

Z technického hlediska představuje telefonování s podporou přepisu online konferenci tří stran - volající uživatel služby, volaná osoba a přepisovatel. Probíhá to tak, že uživatel této služby klikne na ikonku infolinky pro neslyšící umístěné na webu úřadu. Otevře se stránka se stručným popisem služby, která je dostupná v pracovní dny od 9 do 18 hodin, a uživatel jen vepíše do editačního pole své telefonní číslo a potvrdí tlačítko "zavolejte mi".

V tuto chvíli se na webu otevře okno pro přepis a systém automaticky ihned volá klientovi. Ten vyčká na písemný pokyn přepisovatele, že může začít mluvit. Tato instrukce se objeví v okně pro přepis, kde také klient následně po celou dobu hovoru sleduje simultánně přepisovanou řeč pracovníka úřadu. Od okamžiku, kdy klient začne mluvit, již probíhá klasický telefonický hovor. Operátor infolinky může klienta dále přepojit na linku konkrétního pracovníka za stálého pokračování komunikace s podporou přepisu jeho řeči.

Podrobněji se budou moci se službou hovor s online simultánním přepisem řeči volaného seznámit účastníci konference INSPO v odpolední sekci věnované technologiím pro osoby se sluchovým postižením. Na konferenci zazní přednášky o technologických novinkách zlepšujících život lidem s různým zdravotním postižením. Ve všech sálech bude zajištěno tlumočení do českého znakového jazyka a simultánní přepis. Program byl zveřejněn na www.inspo.cz/inspo-2020.

Na konferenci je třeba se přihlásit předem. Do 15. února 2020 platí zvýhodněná cena 500 Kč, která zahrnuje i průběžné občerstvení a oběd. Účastníci, kteří mají průkaz TP, ZTP nebo ZTP/P, zaplatí pouze 250 Kč, stejně jako jejich osobní asistenti. Od 16. února bude cena 600/300 Kč. Podrobnější informace o registraci jsou na stránce www.inspo.cz/registrace.

Kromě více než 20 přednášek nabídne konference také výstavní část, ve které organizace představí širokou škálu kompenzačních pomůcek, aplikací, programů a služeb pro osoby s různým zdravotním postižením. K dnešnímu dni potvrdilo účast 26 vystavovatelů, další se mohou přihlásit na info@helpnet.cz.

Generálním partnerem konference INSPO je již sedmým rokem Nadace Vodafone, která dlouhodobě podporuje využívání technologií pro lidi se speciálními potřebami. Partnery INSPO 2020 jsou Autocont, ČSOB, Microsoft, Skupina ČEZ, Teiresiás a Vojenská zdravotní pojišťovna, mediálními partnery ČTK Protext, portál Helpnet a Inspirante.cz. Konferenci pořádá BMI sdružení, z.s., s pomocí spolku Křižovatka.cz.

Kontakt:

Jaroslav Winter

BMI sdružení, z.s.

M.: + 402 777 807 727

E.: winter@brezen.cz

Alfréd Schubert

Account Assistant

M.: +420 607 443 550

E.: alfred.schubert@prkonektor.cz

Klíčová slova ČR-menšiny-počítače-služby-komunikace-správa-handicapovaní-INSPO-BMI sdružení

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
Politika, veřejná správa a soudy
IT, telekomunikace
Média, společnost a životní styl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.