Budoucnost čtení má jméno audioknihy

Praha 15. ledna 2020 (PROTEXT)

Výsledky 6. Ročníku unikátního průzkumu mezi audioknižními posluchači a čtenáři potvrzují stabilní nárůst popularity audioknih.

Společnost Audiolibrix každoročně pořádá unikátní audioknižní průzkum, jehož pomocí mapuje návyky čtenářů i celý audioknižní trh. Letošního ročníku se zúčastnilo přes 3 tisíce respondentů a jde tak o největší průzkum svého druhu u nás i v Evropě. Jeho výsledky opět poukazují na růst trhu a popularity audioknih samotných.

Audioknihy už nejsou jen doplňkem

Podle výsledků průzkumu jsou audioknihy nadále oblíbeným způsobem, jak číst ve chvílích, kdy tištěnou knihu zkrátka držet nejde. Takové “čtení” při domácích pracích má nejraději 17 % respondentů, v autě poslouchá 14 % respondentů a dalších 13 % nejraději poslouchá v prostředcích veřejné dopravy.

Na vzestupu je ale další nový trend - audioknihy se totiž pomalu stávají společníkem i ve volném čase. 14 % respondentů preferuje poslech v klidu doma a 14 % poslouchá audioknihy před spaním.

Přes 53 % respondentů v dotazníku navíc uvedlo, že díky audioknihám čte více než dříve. V době, kdy počet pravidelných čtenářů kriticky klesá tak mohou být audioknihy záchranou čtení jako takového. Cestou, jak zprostředkovat knihy i lidem, kteří jinak číst nestíhají, nechtějí nebo nemohou.

S mobilem na každém kroku

Na atraktivitě získávají audioknihy hlavně díky digitálnímu downloadu, který společnosti jako Audiolibrix zprostředkovávají. Největší podíl na čase stráveném na internetu mají v dnešní době mobilní zařízení a dokazují to i výsledky audioknižního průzkumu.

47 % uživatelů preferuje k poslechu audioknižní mobilní aplikace a dalších 19 % využívá nativní přehrávače telefonů a tabletů. Což odpovídá dvěma třetinám audioknižních posluchačů. Během pouhých dvou let se počet takových uživatelů zdvojnásobil.

„Z mobilu se za poslední dva roky stal švýcarský nůž moderních lidí. Bez mobilu v kapse už pomalu nedojdeme ani vysypat smetí. Tak jako zvládl McGyver cokoli vyřešit se svým červeným kamarádem, my to zvládáme s mobilem. Hledáme na něm informace, sledujeme zprávy, komunikujeme s rodinou, posloucháme hudbu… Audioknihy vytvářejí inteligentnější alternativu a zprostředkují čtení lidem, kteří tráví většinu času na mobilu a upřednostňují cokoli, co je na něm dostupné,” dodává Ivan Sabo, CEO společnosti Audiolibrix.

Stoupá zájem o výhodné předplatné

Stále více lidí preferuje nakupování formou zvýhodněného kreditového systému, díky němuž mají dlouhodobě nižší ceny. Zájem o něj projevilo přes 62 % dotazovaných.

Kompletní výsledky průzkumu najdete na bit.ly/vap-2019-cz a přehlednou infografiku s vybranými daty můžete stáhnout na bit.ly/VAP-2019-info-cz.

Audiolibrix je jedním z největších digitálních distributorů audioknih, který provozuje stejnojmenný e-shop s možností výhodného předplatného a komplexním věrnostním programem. Velký audioknižní průzkum realizuje už od roku 2014.

Více informací poskytne:

Petra Schultze

media@audiolibrix.com

Klíčová slova ČR-literatura-elektronika-Audiolibrix

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
IT, telekomunikace
Kultura

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.