Ohleduplnost k lidem i přírodě, to je odpovědnost v podání Tchibo

Praha 5. června 2019 (PROTEXT)

Recyklo cyklus Sportovní TOP šortky Sportovní plavky

Společnost Tchibo jako jeden z největších mezinárodně působících maloobchodních prodejců kávy a spotřebního zboží disponující mnohokanálovým distribučním systémem s vlastními obchody pokrývá svou nabídkou více než 75 % všech kategorií spotřebního zboží. Lídrem a inovátorem je nejen v nabídce zboží, ale i ve způsobu podnikání, kde klade velký důraz na odpovědný přístup. Cílem firmy je 100% udržitelné podnikání.

Proto se Tchibo již od roku 2006 aktivně angažuje v mnoha projektech v rozvojových zemích, kde se zaměřuje na trvale udržitelnou produkci kávy, bavlny či dřeva a zajištění odpovídajících pracovních a životních podmínek malopěstitelů i pracovníků v továrnách.

"Neseme odpovědnost za svět, v němž žijeme dnes a budeme žít i zítra. Jde nám o ochranu životního prostředí a o respekt k lidem, s nimiž spolupracujeme. Chceme našim zákazníkům umožnit nakupovat takové produkty, pro které je charakteristická kvalita, příznivá cena a při výrobě spravedlivé sociální podmínky a ochrana životního prostředí. Během uplynulých let jsme intenzivně pracovali na tom, aby naše výrobky a dodavatelské řetězce byly odpovědnější. Jsme hrdi na to, čeho jsme dosáhli a zároveň si uvědomujeme, kolik toho ještě musíme udělat. Pravě v době klimatických změn, úbytku přírodních zdrojů a rostoucí chudoby se musíme jako firma snažit, abychom příští generaci zanechali svět, ve kterém budou moci i nadále žít kvalitní život. A proto budeme v našem úsilí pokračovat,“ uvedla Nanda Bergstein, ředitelka oddělení korporátní odpovědnosti Tchibo GmbH.

Výsledky odpovědného podnikání Tchibo v číslech:

Produkty obecně

● 69 % výrobků Tchibo pochází z továren zapojených do programu WE, jehož cílem je zlepšování pracovních podmínek a dodržování lidských práv zejména v jihoasijských továrnách.

● Programu WE se zúčastnilo již více než 364 tisíc zaměstnanců u 387 dodavatelů.

● Od roku 2006 se podařilo snížit emise CO2 související s transportem zboží Tchibo o 27 %.

Bavlna

● Tchibo je třetím největším prodejcem výrobků z biobavlny na světě.

● V roce 2018 pocházelo 86 % bavlny nakoupené pro výrobky Tchibo z odpovědné zemědělské produkce.

100% biobavlna se používá k výrobě veškerého oblečení pro miminka a malé děti.

Plasty

● Tchibo patří k pěti největším dodavatelům výrobků z udržitelných celulózových vláken na světě. 78 % celulózových vláken nakoupených pro výrobky Tchibo pochází z udržitelných zdrojů.

● Přes 3,5 milionu PET lahví Tchibo v roce 2018 zrecyklovalo pro výrobu textilního zboží.

● V roce 2019 Tchibo sníží spotřebu plastových sáčků během transportu zboží o 9,5 milionu kusů.

Dřevo a papír

● 100 % zahradního nábytku z tropického a boreálního dřeva má certifikaci FSC®.

63 % veškerého použitého dřeva či papíru pochází z udržitelných zdrojů.

● 100 % tištěných katalogů s týdenní nabídkou je vytištěno na papíru s certifikací FSC®.

Káva

● 100 % kávových nápojů nabízených na kávových barech v obchodech Tchibo je z kávy s certifikací Fairtrade.

● Vzdělávacím programem Tchibo Joint Forces!® prošlo již 35.000 farmářů.

100 % kávy pro kapslový systém Cafissimo pochází z certifikované udržitelné produkce

Aktuální nabídka udržitelného sortimentu spotřebního zboží:

Od 3. 6. kolekce Plážová móda, jejíž výrobky vznikly ze zdánlivě nepoužitelného odpadu ze světových moří a oceánů. Odhozené PET lahve a staré rybářské sítě Tchibo přetváří v nové věci. Za využití regenerovaného nylonu ECONYL® a recyklovaných PET lahví vzniklo sportovní módní oblečení jako jsou legíny, šortky, funkční trika, mikiny či plavky.

Od 8. 7. kolekce Tak trochu jiné prádlo je pro všechny vyznavače svěžího stylu, jejichž srdce bije pro udržitelnost. Veškeré produkty této kolekce, spodní prádlo, domácí oblečení či povlečení, jsou z biobavlny nebo z bavlny s certifikací GOTS (Global Organic Textile Standard).

Od 29. 7. kolekce Pomocníci do domácnosti, která poskytne možnost využít k úklidu domácnosti promyšlené pomůcky z recyklovaných plastů.

Od 12. 8. kolekce Dětská móda pro nejmenší nabídne oblečení ze 100% biobavlny.

Proč je biobavlna lepší než běžná bavlna?

Ekologické pěstování bavlny chrání přírodu, šetří půdu a snižuje spotřebu vody. Tím přispívá k tomu, aby lidé i v budoucnu mohli pěstovat potřebné plodiny. Při konvenčním pěstování bavlny se používají škodlivé chemikálie, které májí negativní vliv na spodní vody, hmyz i zdraví samotných pěstitelů bavlny.

● Na jedno triko z biobavlny se použije o 434 litrů méně vody, než na triko z bavlny vypěstované konvenčním způsobem.

198 milionů naplněných van o objemu 150 l je množství vody, které společnost Tchibo dokázala ušetřit v roce 2018 díky používání bavlny z odpovědné produkce.

Více o společnosti, výrobcích a obchodní síti naleznete na stránkách:

tchibo.cz, tchibo.com/cz

facebook.com/TchiboCeskarepublika

Máte-li zájem o další informace, kontaktujte prosím:

Vladimíra Kolaříková

PR Consultant

Tchibo Praha, spol. s r.o.

e-mail: vladimira.kolarikova@tchibo.cz

tel.: 224 001 228, 602 408 539

Eva Kotýnková

Corporate Communications Manager

Tchibo Praha, spol. s r.o.

e-mail: eva.kotynkova@tchibo.cz

tel.: 224 001 312, 602 622 548

Klíčová slova ČR-trh-potraviny-ekologie-káva-firmy-Tchibo Praha

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Potraviny, gastronomie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.