Česká e-commerce 2019: Kdo hraje první ligu?

Praha 22. února 2019 (PROTEXT)

Česká e-commerce vzkvétá a patří mezi nejrychleji rostoucí trhy ve střední a východní Evropě. Potvrzují to nejen prodejní statistiky, ale i finanční výsledky hlavních hráčů. Například oXyShop, který patří mezi největší tvůrce e-shopů v ČR, vyrostl v roce 2018 téměř o třetinu a v roce 2019 očekává růst tržeb o dalších 50 %.

Jaký růst online obchodu se očekává v roce 2019?

Tržby českých internetových obchodů dosáhly za rok 2018 celkové výše 135 miliard korun, což je meziroční růst o 17 %. Vyplývá to z informací, které publikovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK) na začátku letošního roku. Česká e-commerce má tedy za sebou další úspěšný rok v řadě. Celkový podíl online prodeje na celém českém maloobchodě tak činí již 11,4 %. Zástupci odborných asociací pro online komerci to vidí pozitivně. Například Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK, okomentoval výsledky uplynulého roku slovy: „Věříme, že růst podobným tempem bude pokračovat i v roce 2019.“

Představitelé firem, které tvoří e-shopy, jsou ve svých odhadech na letošní rok ještě optimističtější. „Rok 2018 byl pro oXyShop mimořádně úspěšný. Nastartovali jsme pro naše nové klienty další zajímavé a úspěšné e-shopy. A stávajícím klientům se také dařilo, takže jsme řešili další rozvoj jejich e-shopů. V loňském roce vzrostl čistý obrat naší společnosti o 28 % a v letošním roce očekáváme růst o dalších 50 % na celkových více než 120 milionů Kč. Máme ambici stát se jasnou jedničkou mezi dodavateli řešení pro českou e-commerce,“ uvádí Štěpán Mrázek, výkonný ředitel oXyShopu.

Struktura trhu s řešeními pro e-commerce v ČR

Podle internetového portálu Lupa.cz fungovalo v Česku v prosinci loňského roku 42 667 elektronických obchodů, což představuje meziroční růst o 5,4 % oproti roku 2017. Z těchto e-shopů je 62 % postaveno na známých komerčních řešeních, 34 % využívá open source řešení a 4 % využívají vlastní proprietární řešení.

Podle analýzy dat, kterou provedl oXyShop, vyplývá, že na českém trhu působí více než 200 dodavatelů řešení pro e-shopy, avšak jen 25 z nich překračuje roční obrat 25 mil. Kč. Největší softwarové domy, které v tomto tržním segmentu přesahují roční obrat 50 mil. Kč, by se daly spočítat na prstech dvou rukou.

„oXyShop rozhodně patří mezi největší hráče na českém trhu dodavatelů řešení pro e-shopy,“ uvádí Štěpán Mrázek a dodává: „Pro zákazníky je oXyShop atraktivní nejen vyzkoušeným napojením na nejpoužívanější ERP systémy, ale také tím, že pod jednou střechou nabízí jak krabicové pronajímané řešení e-shopu, tak i střední a velké e-shopy postavené skutečně na míru individuálním potřebám zákazníka. V posledních letech se k těmto trumfům přidal také inhouse online marketingový tým, který slaví úspěchy a přináší zákazníkům (e-shopům) výrazné zvýšení tržeb i zisku.“

***************

oXyShop

Společnost oXy Online (oXyShop) je předním tvůrcem e-shopů a dodavatelem e-commerce řešení v ČR. Na trhu působí již od roku 2005. Vdechuje život mnoha e-shopům – malým, středním i velkým, z nichž mezi nejznámější patří CZC.cz, iGlobus.cz, Fotolab.cz nebo DecoDoma.cz. Centrála oXyShopu se nachází v Brně, kde pracuje více než 100 odborníků na internetové podnikání, především architekti, vývojáři, kodéři, testeři, scrum masteři, projektoví manažeři, online marketéři a další specialisté, kteří vytvářejí a rozvíjejí e-shopy podle nejnovějších trendů a požadavků klientů.

Kontakt pro média:

Tomáš Petrů

vedoucí Marketingu

Mobil 775 445 950

E-mail tomas.petru@oxyshop.cz

Klíčová slova ČR-komunikace-počítače-internet-služby-trh

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.