Téměř polovina Čechů má ve zvyku přispívat na charitu

Praha 10. ledna 2019 (PROTEXT)

Až polovina lidí (46 %) v České republice přispívá na charitu. Vyplývá to z výzkumu, který v průběhu listopadu 2018 provedl freeSAT. Pouze jedna třetina respondentů uvedla, že přispívá pravidelně, v ostatních případech se jedná o pomoc příležitostnou. Polovina přispěvatelů má ve zvyku podporovat příležitostně jednu konkrétní organizaci a celá třetina respondentů pak přispívá v případě nějaké katastrofy nebo v podobné situaci, kdy je pomoc zapotřebí.

Podle průzkumu se nejčastěji (82 %) jedná o příspěvky ve formě peněžitých darů, druhou nejčastější formou pomoci potřebným, kterou praktikuje téměř třetina dárců, je darování oblečení (29 %).

Mezi formu charity patří i příspěvky potřebným jedincům na ulici. Těm příležitostně přispívá jedna čtvrtina dotazovaných a celých 5 % respondentů podporuje pravidelně vždy stejnou osobu. Naopak jedna třetina respondentů vůbec nemá vůbec ve zvyku obdarovávat jedince na ulici. Téměř pětina z nás pak obvykle takto daruje částku vyšší než 100 Kč.

Charitativní pomoc je nejčastěji určena organizacím, které pomáhají dětem (až 72 %), na druhém místě jsou organizace starající se o nemocné (50 %) a mezi třetí nejoblíbenější patří útulky pro zvířata.

I freeSAT, který průzkum provedl, každoročně pomáhá několika neziskovým organizacím. V České republice se jedná o podporu organizace Zdravotní klaun, která přináší humor a radost hospitalizovaným dětem, geriatrickým pacientům a dalším potřebným v oblasti zdravotnictví. V letošním roce freeSAT podpořil program Humor pro dříve narozené, který díky svým klauniádám přináší na geriatrická oddělení humor a vzpomínky.

Průzkum proběhl v listopadu 2018 mezi více než 4900 osobami v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Otázky se týkaly frekvence, typu i cílových skupin jejich příspěvků, stejně tak jako jejich důvěry v neziskové charitativní organizace a celkový postoj k charitě.

Klíčová slova ČR-sociální-charita-freeSAT-MÍNĚNÍ

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Média, společnost a životní styl
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.