Češi doplácí na nekalé praktiky zahraničních serverů. Místo letenky obdrží spoustu problémů

Praha 4. ledna 2019 (PROTEXT)

Čechů, kteří se rozhodnou cestovat leteckou dopravou rok od roku přibývá. Stejně tak ale i těch, kterým se hon za levnými letenkami opravdu nevyplácí. Důvodem jsou zahraniční portály a srovnávače odkazující na cestovní kanceláře, které na první pohled působí jako české a důvěryhodné. Po vystavení letenky, však cestujícím často zbudou jen oči pro pláč. Na problém upozorňují letecké společnosti i české letenkové portály, na které se podvedení cestující následně obracejí. Bohužel pozdě.

Ceny letenek se obecně mohou lišit do cca 50 euro. Pokud je rozdíl v ceně několik desítek nebo stovek euro oproti oficiálním cenám dopravce, jedná se pravděpodobně o podvodné nabídky. "Cestující by si měl být vědom, že pokud nakupuje na takovém portálu, velmi riskuje. Podvodné CK jsou záměrně registrované na jiném trhu, aby omezily šance cestujících na řešení problémů," říká Zuzana Přibylová, obchodní ředitelka letecké společnosti Aeroflot.

V praxi to vypadá tak, že zahraniční srovnávače nabídnou letenku výrazně pod cenou a před nákupem zákazníka přesměrují na webovou stránku konkrétní cestovní kanceláře, která se tváří jako Go to Gate, My Trip či One Trip. I když se jedná o zahraniční cestovní kanceláře, stránky jsou celé v českém jazyce. Zákazník tak na první pohled necítí problém. Ten nastává až po vystavení letenky.

Podvodné portály jsou vynalézavé, dopravci se tak setkávají s různými příběhy. Cestující si například pořídí letenku s jedním přestupem trvajícím 3 hodiny. Po zaplacení ale obdrží letenku, která je s přestupním časem 18 hodin a ještě přes jiné město. Je sice zachován dopravce i přibližné datum, ale ostatní údaje nesedí. "Viděla jsem i letenku přesměrovanou přes facebookový účet cestujícího. Místo jména cestujícího se na letenku načetlo jeho nick name ze sociální sítě. I taková letenka je nepoužitelná," říká Přibylová.

Pokud se poškozený snaží situaci vyřešit, většinou se setká s tím, že mu na e-maily nikdo neodpovídá, telefonní čísla neexistují, nebo jsou přesměrovaná na call centra v Asii. Pokud by se poškozený chtěl soudit, musel by do země, kde je podvodná CK registrována. "Každoročně se na nás obracejí podvedení cestující s prosbou o radu. Bohužel často není jiné východisko, než si pořídit letenku novou, tentokrát od ověřeného prodejce," uzavírá Přibylová.

Kontakt pro média:

AMI Communications: Veronika Sádovská

e-mail: veronika.sadovska@amic.cz

tel.: 721 818 039

Klíčová slova ČR-CK-internet-trh-letectví-firmy-Asiana

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Auto-moto, doprava a stroje
Služby, cestovní ruch
IT, telekomunikace
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.