Češi v práci poslouchají audioknihy

Praha 26. listopadu 2018 (PROTEXT)

Výsledky Velkého audioknižního průzkumu 2018 jsou na světě a poukazují na zajímavé trendy nejen v oblasti audioknih. Zúčastnilo se ho téměř 2400 respondentů a jde tak o největší audioknižní průzkum nejen u nás ale i v celé Evropě.

Podle výsledků Velkého audioknižního průzkumu, který pořádá společnost Audiolibrix již pátým rokem, popularita audioknih rok od roku roste. Audioknihy pomáhají navrátit čtení do našich běžných životů. Více než polovina respondentů uvedla, že díky audioknihám čte více než dříve.

Z odpovědí vyplývá, že lidé nejčastěji poslouchají audioknihy při uklízení, řízení a večer při usínání. Zatímco audioknihy byly dříve brané výhradně jako náhrada čtení při určitých aktivitách, každoročně stoupá také počet lidí, kteří je volí jako formu odpočinku a samotného čtení bez jakékoli jiné činnosti. Podle průzkumu jde celkem o více než 30 % respondentů.

Velice zajímavým trendem je navíc poslouchání audioknih v práci. Tu si totiž podle odpovědí takto zpříjemňuje přes 70 % všech respondentů. I když uvádějí, že u nich jde většinou o manuální, kreativní nebo administrativní činnosti, tento posun je od loňského roku zásadní.

Mobilní zařízení na vzestupu

Na popularitě audioknih se podílí i jejich jednoduchá dostupnost díky mobilním aplikacím. Počet respondentů preferujících k poslechu aplikaci stoupl od loňského roku o celých 30 %.

“Audioknižní fanoušci se svým chováním neliší od zbytku produktivní generace. Mobil se stává součástí jejich každodenního života. Je pohodlné mít v jednom zařízení přístup ke všemu, co nás baví - od zpráv až po celovečerní filmy. Mobilní telefon se po peněžence a dokladech navíc stal absolutní součástí naší běžné výbavy. Nemusíme nic plánovat. Kdykoli se rozhodneme využít čas nebo se zabavit, stačí si nasadit sluchátka a pokračovat v poslouchání na místě, kde jsme skončili naposledy,” dodal Ivan Sabo, CEO Audiolibrix.

Nejpopulárnějším žánrem na poli audioknih zůstávají nadále detektivky a thrillery, které tvoří více než 35 % všech prodejů. S necelými dvanácti procenty se za nimi drží humor a satira.

Placení online

Z průzkumu vyplynulo, že přes 55 % uživatelů dnes preferuje při online nákupech platbu kartou. Počet lidí využívajících  Internet Banking nebo dokonce klasické bankovní převody každým rokem na úkor rychlejšího placení kartou klesá.

Spolu s tím také stoupá zájem o výhodné předplatné, které umožňuje posluchačům nakupovat ještě pohodlněji a rychleji, navíc za mnohem lepší ceny. Zájem o tuto formu nákupu projevilo v rámci průzkumu téměř 60 % respondentů.

Co dalšího na sebe posluchači prozradili?

Přehlednou infografiku si můžete prohlédnout na bit.ly/vap2018-infografika a kompletní výsledky Velkého audioknižního průzkumu najdete na bit.ly/vap2018.

Více informací poskytne

Petra Schultze

media@audiolibrix.com

+420774425920

Klíčová slova ČR-hobby-kultura-literatura-počítače-trendy

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Kultura
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.