Jak české e-shopy dobývají svět

Praha 26. listopadu 2018 (PROTEXT)

České firmy podnikající v e-commerce jsou stále odvážnější a expandují na nové trhy. Mnoho z nich velmi úspěšně. Co těmto odvážným firmám v jejich aktivitách pomáhá a na co je potřeba dát pozor?

Proč a kam míří české e-shopy?

„Ještě před pár lety začínaly české e-shopy přemýšlet o expanzi do jiných zemí většinou až poté, co se začaly vyčerpávat možnosti růstu na domácím trhu. Doba se však mění a firmy působící v e-commerce dnes v mnoha případech již standardně počítají při startu nového projektu s prodejem do více zemí. A nemusí se jednat pouze o okolní evropské státy, běžně se dnes potkáváme s požadavky našich klientů na prodej do zámoří,“ uvádí Tomáš Petrů, vedoucí marketingu firmy oXyShop, předního tvůrce e-shopů a e-commerce řešení v ČR.

Oficiální statistiky neexistují, ale příkladů neúspěšného vstupu na zahraniční trhy je mezi českými firmami bohužel více než těch úspěšných. Mezi odvážné e-shopy, kterým se daří expandovat do zahraničí, se řadí například internetový obchod decoDoma.cz působící v několika evropských zemích nebo společnost Gamemat dodávající své produkty do zemí celého světa.

Příprava na úspěšnou expanzi

Ti, kdo chtějí vstoupit na zahraniční trh, nesmí podcenit odlišnosti daného trhu. A ideálně i poučit se z chyb těch, kteří to zkoušeli před nimi. V minulosti se totiž nezřídka stávalo, že firmy podnikající v online prodeji podcenily rozdílné požadavky zákazníků, nákupní chování nebo legislativní požadavky. A tak se přihodilo, že třeba i firmy, které v ČR zažívaly úspěch a růst, v zahraničí narazily a nepodařilo se jim v dané zemi prosadit.

Kromě analýzy konkrétního trhu, řešení logistiky, odstranění jazykových bariér a testování marketingové strategie je při přípravě na expanzi také důležité vybrat si tu správnou technologickou platformu pro e-shop. Ne všichni dodavatelé řešení pro e-shopy totiž mají potřebné zkušenosti, a to se pak může projevit v kvalitě a časové náročnosti vývoje e-shopu na míru.

„V řešeních na míru patřil oXyShop vždy mezi ty dodavatele, kteří mezi prvními implementovali užitečné novinky pomáhající provozovatelům internetových obchodů prodávat doma i v zahraničí,“ říká Libor Dvořák, vedoucí projektových manažerů divize E-shopy na míru společnosti oXyShop, a dodává: „Dvě takové významné novinky uvádíme na trh v těchto dnech. První z nich je celosvětová důvěryhodná platební brána Braintree společnosti PayPal, protože nabízí nejširší nabídku platebních karet a dalších možností. Braintree využívá již více než 250 milionů obchodníků po celém světě. Druhou novinkou je komplexní napojení e-shopů na míru na globální kurýrní a přepravní služby společností FedEx a UPS. To našim klientům umožní využívat celosvětově nejrozšířenější logistické společnosti pro doručování zásilek do více než 220 zemí či oblastí světa.“

Co je oXyShop?

oXyShop je předním tvůrcem e-shopů a dodavatelem e-commerce řešení v ČR. Na trhu působí již od roku 2005. Vdechuje život mnoha e-shopům – malým, středním i velkým, z nichž nejznámější je CZC.cz. Centrála oXyShopu se nachází v Brně, kde pracuje více než 100 odborníků na internetové podnikání, především architekti, vývojáři, kodéři, testeři, scrum masteři, projektoví manažeři, online marketéři a další specialisté, kteří vytvářejí a rozvíjejí e-shopy podle nejnovějších trendů a požadavků klientů.

Kontakt:

Tomáš Petrů

Mobil: 775 445 950

E-mail tomas.petru@oxyshop.cz

www.oxyshop.cz

Klíčová slova ČR-obchod-internet-oXy Online

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
IT, telekomunikace
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.