Konference Chatbot Summit - jak se mluví s roboty?

Praha 2. listopadu 2018 (PROTEXT)

V Berlíně proběhlo největší evropské setkání tvůrců a uživatelů chatbotů, virtuálních asistentů, akcí a dovedností pro domácí asistenty. Jaký je tedy aktuální stav konverzační umělé inteligence?

Díky desítkám vystavovatelů a diskusím s úspěšnými uživateli kancelářských botů poskytuje Chatbot Summit výborný přehled o aktuálních možnostech konverzační AI, zajímavých projektech a nejvýraznějších trendech.

Zakladatel Chatbot Summitu Yoav Barel k programové skladbě uvádí: "Všechny zajímá, co je dnes možné a co ještě ne, co již funguje a kde, jaké jsou rámcové náklady na řešení konverzační inteligence a jaké cíle by zde mohly firmy sledovat."

Marek Dědič z Asociace za lepší ICT řešení dodává: “Konverzační inteligence se aktuálně nachází za vrcholem tzv. “hype-křivky”, kdy se nadšení z nových možností umělé inteligence rozšířilo do mnoha odvětví, ale očekávání často přesahovala její aktuální možnosti. Dochází proto ke korekci očekávání majitelů i uživatelů chatbotů. Přesto je tento nový druh uživatelského rozhraní klíčem k dalšímu raketovému rozvoji e-commerce aplikací, zvýšení efektivity firem a zpříjemnění služeb.”

Komerčně nejúspěšnější jsou aktuálně chatboti v pozici osobního bankéře v pojišťovnictví a financích či jako domácí zdravotní a výživoví poradci. Další výborně fungující oblastí jsou vnitrofiremní chatovací aplikace - kancelářští boti - zajišťující školení, uživatelskou a HR podporu.

Díky vysoké dynamice a potenciálu trhu se vývoji vlastních nástrojů pro konverzační inteligenci věnuje již více než 1 400 IT společností. Z hlediska konverzačních platforem jednoznačně dominuje FB Messenger, WhatsApp a Apple Chat v oblasti textu a Amazon Alexa a Google Home v oblasti hlasu, u korporátních řešení pak MS Cortana a IBM Watson. Přehled českých chatbotů najdete na: https://lepsi-reseni.cz/prehledy/chatboti-cesky/

Zajímavé je, že i přes velký podíl chystané automatizace nemusí v zákaznických službách lidských operátorů ubývat. Například Jens Ostermann, viceprezident pro automatické interakce společnosti Arvato uvádí: “Podle naší interní studie vzroste počet požadavků na podporu a servis více než míra automatizace, která by v desetiletém horizontu mohla dosáhnout až 45 %. Lidské operátory budeme dále nabírat díky růstu počtu zákazníků, rychlejší obměně produktů a hlavně přibývajícím požadavkům iniciovaným světem IoT - ty by měly za 10 let generovat celých 60 % provozu.”

A pokud se chcete po práci moderně pobavit, můžete si nyní zakoupit vstupenky na koncert japonské virtuální zpěvačky - vocaloid Hatsune Miku zavítá v prosinci 2018 poprvé do Evropy.

Chatbot Summit je největší světové setkání tvůrců a uživatelů chatbotů, virtuálních asistentů, konverzačních inteligence, automatizace zákaznických služeb a přirozeného zpracování jazyka. Chatbot Summit probíhá pravidelně v Berlíně a Tel Avivu, připravují se setkání v Asii, Brazílii, USA a východní Evropě. Více na https://www.chatbotsummit.com/

Asociace za lepší ICT řešení je platforma pro výměnu zkušeností uživatelů a zviditelnění řešení, která jsou z technického i ekonomického hlediska skutečně přínosná. Tím přispívá ke zvýšení efektivity institucí a firem a budování společnosti založené na znalostech a inovacích. Více na https://lepsi-reseni.cz/

Klíčová slova ČR-počítače-komunikace-Asociace za lepší ICT řešení

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.