Útraty ruských turistů v ČR meziročně klesají

Praha 27. června 2018 (PROTEXT)

- Ze statistik společnosti Global Blue vyplývá, že v období ruských svátků (Prazdniki Maja), které připadají na měsíce duben a květen, zaznamenala Česká republika meziroční pokles nákupů ruských turistů o -31 %.

- Pokles Tax Free útrat je důsledkem nižšího počtu uskutečněných nákupů v daném období o -30 % meziročně, doprovázený snížením hodnoty průměrného nákupu na 6692 Kč.

- Hlavním ekonomickým faktorem je nepříznivý vývoj směnných kurzů.

Společnost Global Blue zaznamenala v období ruských svátků meziroční pokles ruských Tax Free útrat o -31 %. "Pokles ruských nákupů je patrný napříč celou Evropou a je způsoben především negativním vývojem směnných kurzů," upřesňuje Jiří Macas, Managing director Global Blue Czech Republic.

Nedávno uveřejněná data Českého statistického úřadu o počtu zahraničních hostů v hromadných ubytovacích zařízeních za první čtvrtletí ukazují meziroční nárůst počtu příjezdů turistů z Ruska o +14 %. Samotný Karlovarský kraj, tradiční cílová destinace Rusů, vykazuje meziroční nárůst počtu hostů v hromadných ubytovacích zařízeních o +12 %. Útraty zde však meziročně klesají o -24 %. Ruští turisté tedy mají Českou republiku stále v oblibě, jejich příjezdy rostou, ale obraty obchodníků tento trend nekopírují. "Česká republika a Karlovy Vary obzvlášť mají navíc z hlediska útrat ruských zákazníků stále silnější konkurenci v sousedním Německu," doplňuje Jiří Macas.

Z pohledu rozdělení nákupů, turisté z Ruska i nadále nejvíce nakupují zboží z oblasti módy. Ta tvoří 67 % z celkových útrat ruských turistů v Česku. Negativní vývoj směnných kurzů se v tomto segmentu projevil poklesem o -22 %. Největší propad zájmu Rusů však prvních pěti měsících letošního roku zaznamenal segment šperků a hodinek. Meziroční pokles celkového objemu útrat v této kategorii činí -35 %.

O NÁS

Společnost Global Blue přišla před 37 lety s konceptem Tax Free Shopping a v současnosti je přední společností v tomto odvětví. Prostřednictvím následujících produktů a služeb vytváří příznivé prostředí pro Globe Shoppers i hodnoty pro maloobchodníky a partnery:

- Řešení Tax Free Shopping umožňuje tisícům maloobchodníků, včetně předních značek luxusního zboží, fast fashion a obchodních domů, aby rychle a bezpečně nabízeli Globe Shoppers až 20% úspory při nakupování v 305.000 prodejnách po celém světě.

- Řešení Dynamic Currency Conversion umožňuje obchodníkům v 87.000 prodejnách po celém světě nabízet zákazníkům ze zahraničí jednoduchý a úsporný způsob placení v jejich domácí měně.

- SHOP je cílená tisková a on-line mediální platforma, která obchodníkům dává možnost s Globe Shoppers přímo komunikovat a přitáhnout do svých prodejen další návštěvníky ze zahraničí.

- Společnost Global Blue díky své celosvětové přítomnosti poskytuje obchodníkům analytické informační nástroje, pomocí nichž mohou sledovat svou výkonnost a porovnávat se s konkurencí.

Společnost Global Blue působí v 51 zemích a zaměstnává 1900 lidí po celém světě. V období od dubna 2016 do března 2017 společnost Global Blue uskutečnila 32 milionů transakcí typu Tax Free Shopping a 21,5 milionu transakcí typu Dynamic Currency Conversion. Jejich celková hodnota činila 20,5 miliardy eur v prodejích v prodejnách.

Společnost Global Blue také publikovala více než 7 milionů časopisů SHOP, map a různých on-line materiálů, aby tak svým maloobchodním partnerům pomohla navázat kontakt s více než 30 miliony Globe Shoppers ročně.

Kontakt:

Zuzana Roubíčková, Marketing Manager

e-mail: zroubickova@globalblue.com

Klíčová slova ČR-Rusko-turistika-hospodářství-trh-měna-peníze-firmy-Global Blue Czech Republic

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
Obchod, marketing
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.