Jak získat až o 4350 Kč vyšší odškodnění za zpožděný let

Praha 14. června 2018 (PROTEXT)

Během letních prázdnin se více zpožďují lety kvůli dovoleným, přičemž předpisy týkající se odškodnění jsou vůči cestujícím velmi štědré. Za zpoždění letu uvnitř EU jim připadá až 10.260 Kč, u letů za hranice Evropské unie až 15.400 Kč.

Na cestující je vyvíjen poměrně silný marketingový tlak ze strany různých komerčních firem, které za provizi nabízejí vyřízení kompenzace u aerolinek.

Uplatňovat nárok na odškodnění se ale vyplatí nejprve napřímo, přehledný návod plný příkladů nabízí server Skrblík.cz. Až v případě problémů s aerolinkou se vyplatí obrátit na komerční agenturu, která si ale z vyplacené kompenzace strhne provizi až 4350 Kč.

Žádost o odškodnění podejte sami, vyhnete se platbě 30% provize

Společnost si od cestujícího vyžádá veškeré podklady a poté jeho jménem vznese nárok na vyplacení náhrady. Klient obvykle v úvodní fázi nic neplatí, agentura si strhne provizi až z vyplacené kompenzace. Pokud žádost skončí nezdarem, klient nic neplatí.

Výše provize pro agenturu se obvykle pohybuje v rozmezí 25-30 %. U nejvyššího odškodnění za více než tříhodinové zpoždění na letu ze/do země mimo EU tak činí až 4350 Kč.

Skrblík doporučuje požádat o kompenzaci nejprve na vlastní pěst a agenturu do procesu zapojit až po zamítnutí nebo u složitějších případů, kdy je řešení soudní cestou nevyhnutelné. Na svých stránkách čtenářům nabízí odkazy na kompenzační formuláře padesáti nejvýznamnějších aerolinek.

Když aerolinky odmítají platit, nenechte se hned odbýt

Zkušenosti s vymáháním odškodnění má redaktor Skrblíka Petr Novák. Na jeho letu z Los Angeles do Paříže vzniklo vinou aerolinky více než tříhodinové zpoždění na příletu a spolu s ním nárok na kompenzaci 600 eur.

Novák požádal o odškodnění přes web aerolinky spolu s kolegou, který letěl stejným letadlem, avšak na jinou rezervaci. Zatímco kolegovi byla kompenzace obratem vyplacena, redaktor Skrblíka se dočkal zamítavého stanoviska s vysvětlením, že zpoždění nevzniklo vinou letecké společnosti.

"Po zamítnutí se vyplácí nárokovat kompenzaci ještě jednou, neboť mohlo dojít k individuálnímu pochybení jako v mém případě. Aerolinky moji žádost znovu prozkoumaly a poté vyplatily odškodnění i mně“, dodává Novák.

Kdy vzniká nárok na kompenzaci

Odškodnění je stanoveno paušálně v závislosti na délce a trase letu, vyplácí se pouze při tříhodinovém a delším zpoždění na příletu.

Lety v rámci EU

Do 1500 km250 eur6410 Kč
Nad 1500 km400 eur10260 Kč
Let mimo EU
Do 1500 km250 eur6410 Kč
1500-3000 km400 eur10260 Kč
Nad 3000 km600 eur15400 Kč

Aby mohlo dojít k vyplacení náhrady, musí dojít k pochybení na straně letecké společnosti.

Všechny podmínky odškodnění za zpoždění nebo zrušení letu Skrblík přehledně vysvětluje v článku odškodnění za zpoždění letu. Nechybí v něm názorné příklady, výjimky ani odpověď na otázku, kdy se vyplatí řešení prostřednictvím odborné firmy.

Informace lze libovolně využívat při dodržení dvou podmínek:

- Vždy je nutné v článku citovat web Skrblik.cz

- U online médií je nutné do článku vložit klikatelný odkaz na https://www.skrblik.cz/

Kontakt:

Petr Novák

pn@skrblik.cz

Klíčová slova ČR-letectví-odškodnění-firmy-Skrblík.cz-PUEBLO

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Auto-moto, doprava a stroje
Finance, ekonomika
Služby, cestovní ruch

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.