Nové programy regionálních potravin a rozšíření nabídky specialit z Itálie, to jsou Vánoce v COOPu.

Praha 11. prosince (PROTEXT)

Spotřební družstva COOP v České republice se specializují na prodej tradičních výrobků od českých výrobců. Nově se tyto výrobky více propagují na speciálních akcích, nebo větší reklamou na prodejnách. Některé věci se v České republice ale nevyrábí, nebo nerostou. Přesto je chceme nabídnout našim zákazníkům. Proto, když například nabídneme pomerančovou marmeládu, jdeme přímo ke zdroji - do Itálie. COOP Česká republika proto začal dovážet vybrané speciality přímo z Itálie od spotřebních družstev vystupujících také pod označením COOP.

Spotřební družstva v Itálii vystupující pod značkou COOP jsou největším maloobchodním prodejcem v zemi. COOP v Itálii je však více než jen obchodník s tradicí od roku 1854. Jeho filosofií je nabízet špičkové místní produkty za spravedlivé ceny. Byl několikrát oceněný za své výrobky COOP, které jsou zaměřené na maximální dokonalost, jenž je pro každého Itala tou nejdůležitější. Důkazem správnosti je i skutečnost, že více než osm milionů Italů je členy spotřebních družstev v Itálii. U výrobků je kromě kvality kladen i velký důraz na ekologický způsob výroby, odpovědný přístup ke krajině i všem zaměstnancům. Výrobky jsou bez palmového oleje, bez geneticky modifikovaných potravin a většinou i držiteli regionálních certifikátů. Výrobky je možné zakoupit na vybraných prodejnách COOP, Terno, Trefa a Konzum po celé České republice. Přes 40 druhů výrobků je navíc rozšířeno o Vánoční nabídku několika nových specialit.

"Prodejny COOP se v České republice orientují především na tuzemské regionální výrobce a jejich produkci. Chtějí ale nabízet i další zboží v nejvyšší kvalitě, proto jsme se rozhodli pro spolupráci s kolegy z Itálie, kde je kvalita prioritou," říká Lukáš Němčík ze společnosti COOP.

V regionální oblasti COOP rozšiřuje spolupráci s regionálními výrobci a uceleně je komunikuje, aby byli na prodejnách více viditelní. Nedostatečná reklama je mnohdy nevýhodou, kterou si drobní producenti nesou proti velkým výrobcům. Zákazníci se pak rozhodují na prodejnách impulzivně a regionální výrobky mnohdy přehlédnou. Programy s regionálními produkty dnes najdou zákazníci ve většině oblastí České republiky. Nejvýraznější jsou v jižních Čechách (http://www.znasehoregionu.cz/), východních Čechách (http://www.jsme-tu-doma.cz/ ) a západních Čechách ( http://www.zkdsusice.cz/vas_dobry_soused/jsme_soucasti_regionu ). I díky těmto aktivitám zaznamenala skupina COOP růst kolem 7%.

Svaz českých a moravských spotřebních družstev (Skupina COOP) sdružuje 47 spotřebních družstev, která provozují dohromady téměř 2700 prodejen s celkovou prodejní plochou okolo 350.000 m2 a zaměstnávají na 13.500 lidí. V roce 2016 vykázala česká a moravská spotřební družstva obrat přes 27 miliard korun. Počet členů družstev je cca 130.000.

Členská družstva vystupují pod společnou značkou COOP, která je tak největší sítí prodejen potravin v České republice. Více než 400 prodejen potravin je začleněno do maloobchodních řetězců COOP TUTY, COOP TIP, COOP TERNO a COOP DISKONT. Kromě obchodní činnosti provozuje SČMSD také devět středních odborných škol, manažerský institut nebo půjčovnu automobilů pod značkou Europcar a mobilního virtuálního operátora COOP Mobil.

Kontakt pro média:

Lukáš Němčík - lukas.nemcik@coop.cz

Mobil: +420 603 588 330

http://www.skupina.coop/italie

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-trh-potraviny-COOP

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Potraviny, gastronomie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.