PORR Polsko získala zakázku na modernizaci železniční tratě mezi městy Poznaň a Pila. Objem zakázky: přibližně 114 mil. eur

Vídeň/Varšava 25. dubna (PROTEXT)

V oblasti železničních staveb disponuje PORR mnohaletými zkušenostmi, které získala při realizaci náročných projektů v tuzemsku a v zahraničí. © PORR

V oblasti železničních staveb disponuje PORR mnohaletými zkušenostmi, které získala při realizaci náročných projektů v tuzemsku a v zahraničí. © PORR

Modernizací stávající železniční tratě č. 354 mezi městy Poznaň a Piła dojde ke zkrácení dosud dvouhodinové doby jízdy o 40 minut. Smlouva na tento významný projekt byla 24. dubna podepsána mezi společnostmi PORR Polsko Construction a PKP PLK S.A. Objemem cca 114 mil. eur (485 mil. PLN) je tato zakázka pro PORR zatím největší v oblasti železničních staveb v Polsku.

„Za posledních pět let prokázali naši polští kolegové opakovaně svou velkou kompetenci v oblasti železničních staveb. Nadcházející modernizace železniční tratě č. 354 ukazuje, že naše odborné zkušenosti jsou na trhu velice ceněny,“ vysvětluje Karl-Heinz Strauss, CEO PORR.

„A co nás obzvlášť těší: Pro rozhodnutí o zadání zakázky tentokrát nebyla rozhodující nejnižší nabídková cena. Zabodovali jsme především svou optimalizací harmonogramu stavebních prací a zkrácením doby uzavírky trati. Stupeň omezení železničního provozu během probíhajících prací tím bude zredukován na minimum, což je pro zákazníky dráhy velice důležité. Jedná se o výzvu, na kterou jsme díky svým zkušenostem a nasazení nejmodernější techniky a logistiky dobře připraveni,“ doplňuje Siegfried Weindok, člen představenstva PORR Polsko Construction, který za železniční stavbu odpovídá.

142 km kolejí a mnoho dalšího

Modernizace zahrnuje 142 km kolejí, obnovu 91 výhybkových konstrukcí a částečnou renovaci trakčního vedení. Dále 12 mostů, 4 podjezdy a 91 vodních propustí. Kromě toho projekt předpokládá sanaci, resp. zcela nové vybudování 76 železničních přejezdů, 37 nástupišť a jiných budov. Modernizací projdou také zařízení vedení a bezpečnostní techniky, přičemž budou vybudována rovněž dvě nová elektronická stavědla.

Aktuálně vlaky na této trase jezdí rychlostí mezi 50 a 100 km/h, ale v budoucnu bude pro osobní přepravu možná rychlost až 120 km/h a pro nákladní dopravu až 80 km/h. Důsledkem všech těchto opatření bude nejen zkrácení doby jízdy, ale také navýšení kapacity trati č. 354 a zároveň zvýšení komfortu pro všechny cestující.

Přehled základních dat

Druh projektu: Železniční stavba

Rozsah projektu: Modernizace železniční tratě č. 354 Poznaň hlavní nádraží - Chodzież - Piła hlavní nádraží v rámci programu „Wielkopolska Regional Operational Programme” na léta 2014 až 2020

Objem zakázky: 114 mil. eur (485 mil. PLN)

Zadavatel: PKP PLK S.A.

Doba výstavby: 32 měsíců od zahájení stavebních prací

Pro další informace, prosím, kontaktujte:

Sandra C. Bauer

Vedení PR | mluvčí koncernu

PORR AG

T. +43 50 626-3338

M. +43 664 626-3338

sandra.bauer@porr.at

porr-group.com

Jiří Římánek

e-mail: rimanek.jiri@gmail.com

Tel.: +420 777 124 879

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova Rakousko-Polsko-stavby-železnice-firmy-PORR AG

Oblast
Evropa, EU, NATO (es)

Kategorie
Auto-moto, doprava a stroje
Stavebnictví, bydlení a reality

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.