Společnost flydubai hlásí 14,4% nárůst v počtu cestujících na 10,4 milionů a zisk 31,6 milionů AED

Praha 2. února (PROTEXT)

Ghaith Al Ghaith

Oznámení celoročních výsledků k 31. prosinci 2016

- Celkový roční zisk ve výši 31,6 milionů AED (8,6 milionů USD).

- Firma dosáhla celkových příjmů ve výši 5 miliard AED (1,37 miliard USD) za období 12 měsíců.

- V minulém roce byl přepraven rekordní počet cestujících 10,4 milionů. Jde o nárůst o 14,4 %.

Společnost flydubai dnes oznámila své celoroční výsledky za rok 2016 a vykázala celkový zisk 31,6 milionů AED (8,6 milionů USD). Firma zaznamenala celkové příjmy ve výši pěti miliard AED (1,37 miliard USD), což v porovnání se stejným obdobím v předchozím roce představuje nárůst o 2,4 %. Silnější druhá polovina roku, v níž rostl počet cestujících, byla ovlivněna menším tlakem na výnosy. To vedlo ke snížení celkového růstu příjmů kvůli nepříznivým faktorům přetrvávajícím od první poloviny loňského roku.

"Společnost flydubai oznamuje již pátý ziskový rok v řadě. V roce 2012, třetím roce našeho provozu, jsme přepravili 5,1 milionu cestujících. Loni jsme přepravili 10,4 milionů cestujících, což dokládá, že flydubai i nadále pomáhá měnit návyky, jak lidé v regionu v byznys i turistické třídě cestují. Nutnost větší propojenosti regionu podpořila i skutečnost, že jde o významnou turistickou destinaci a globální obchodní centrum," uvedla jeho výsost šejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, předseda společnosti flydubai.

"V průběhu posledních dvou let došlo ke kumulativnímu nárůstu přepravy cestujících o 52 %, pokud jde o výnosy za přepraveného cestujícího na kilometr (1). I nadále se ukazuje, že v celé naší síti získáváme věrné zákazníky, kteří oceňují výhody přímých leteckých linek a jsou spokojeni s naší nabídkou služeb na palubě. Za poslední dva roky také došlo ke zlepšení nákladů na dostupnost sedadla na kilometr(2) o 16 %, zejména díky přetrvávajícím nižším cenám paliv a stálému vývoji v oblasti řízení nákladů. Zaznamenáváme ale náročné cenové a provozní prostředí,“ doplnil Ghaith Al Ghaith, generální ředitel flydubai.

Výkonnost nákladů a příjmů

Zisk EBITDAR(3) dosáhl zdravé úrovně 21,1 % příjmů, tedy navýšení oproti loňské úrovni 20,5 %.

Stav peněžních prostředků a peněžních ekvivalentů na konci období, včetně zálohových plateb pro budoucí dodávky nových letadel, zůstal i nadále vysoký a dosáhl 2,3 miliard AED.

Náklady na palivo činily v souvislosti s nižšími cenami pohonných hmot v roce 2016 25 % provozních nákladů v porovnání s 30,6 % v předchozím roce, přičemž zajištěné ceny paliva se týkaly pouze 21 % jeho objemu za celý rok.

Vedlejší příjmy sestávající se z poplatků za zavazadla, náklad a z prodejů na palubě navýšily příjmy o 13,8 % s tím, že došlo k jejich snížení z 15,1, % v loňském roce.

Provozní výkonnost

Nové letouny: V roce 2016 k flotile přibylo osm letounů Boeing 737-800 nové generace, což podpoří rozšíření sítě. Průměrné stáří letounů bylo 3 roky a 8,5 měsíce.

Byznys třída: Počet cestujících v byznys třídě společnosti flydubai se i nadále zvyšoval a aerolinky přepravily 2,4krát více cestujících než v roce 2014. Největší poptávka po byznys třídě byla zaznamenána v jižní Asii, kde bylo přepraveno více než dvojnásobné množství cestujících. Poté následoval Kavkaz, kde počet cestujících narostl o 88 % díky liberalizaci vízových pravidel. V Evropě počet cestujících v byznys třídě vzrostl o 38 % a v zemích Perského zálivu a na Středním východě o 24 %.

Rozšíření sítě: V průběhu roku byla zaznamenána častější frekvence letů na stávajících trasách a zlepšování výkonnosti nových tras zavedených v roce 2014 a 2015, což přineslo 9% navýšení nákladů na dostupnost sedadla na kilometr.

Dne 29. listopadu začala společnost létat do oblíbené destinace Bangkoku. Jde o první trasu mimo země Perského zálivu, na níž se létá dvakrát denně. V rámci celé sítě pak flydubai zaznamenala následující toky cestujících:

- Země Perského zálivu a Střední východ: flydubai zajistila 28 % veškeré přepravy mezi Dubají a zeměmi Perského zálivu a Středním východem.

- Evropa: Počet cestujících v Evropě se zvýšil o 19 %.

- Rusko: V rámci 21 letů týdně do 7 destinací se počet cestujících zvýšil o 3 %.

- Ukrajina: Celkový počet cestujících společnosti flydubai u letů mezi Ukrajinou a Dubají se zvýšil o 26 %.

- Střední Asie (Kazachstán, Kyrgyzstán, Tádžikistán a Turkmenistán): Pět destinací, do nichž společnost flydubai v tomto regionu létá, přispělo k celkovému růstu o 23 % na letištích v Dubaji.

- Jižní Asie: Počet cestujících v síti flydubai se zvýšil o 22 %.

- Afrika: Počet cestujících z 11 destinací vzrostl o 3 %, a přispěl tak 12 % k celkovému růstu pasažérů na letištích v Dubaji.

Al Maktoum International (DWC): flydubai toto letiště využívá od října 2015. V současné době tu má k dispozici dvě brány a na základě budoucího rozšíření letiště bude společnost svůj provoz dále rozvíjet.

Počet zaměstnanců: flydubai pokračovala v rozšiřování svého zkušeného týmu, který čítá 3773 zaměstnanců, z čehož je 746 pilotů, 1618 členů palubního personálů a 282 techniků.

OPEN: Dne 25. října 2016 flydubai spustila svůj jednoduchý a srozumitelný program odměn, který byl na trhu velmi dobře přijat.

Hlavní provozní údaje

31. prosince 201631. prosince 2015Procentní (%) růst
ASKM (v milionech)25 99523 8579
Počet cestujících (v milionech)10,49,0414,4
Velikost flotily (počet letounů)575014,0
Přispění k celkovému růstu na letištích v Dubaji (v procentech)2111,5n.a.
Využití letounů - průměrný počet hodin letu na letadlo za den13,513,6n.a.
Odlety88 11481 5308,1

FZ981: Po tragickém neštěstí letu FZ981, k němuž došlo 19. března 2016, se společnost flydubai stále zaměřuje na podporu rodin, které ztratily své nejbližší. Kromě poskytování prvotní finanční pomoci a provizorní finanční pomoci je náš tým pro dlouhodobou péči plně k dispozici pozůstalým rodinám, které zůstávají naším hlavním zájmem. Dále pracujeme na plánech na vybudování památníku u příležitosti připomenutí roku od uplynutí tragické události.

„flydubai prostřednictvím svého akreditovaného zástupce pokračuje v podpoře vyšetřování této nešťastné události. Náš tým pro dlouhodobou pomoc rodinám je všem pozůstalým neustále k dispozici,“ dodal Ghaith Al Ghaith, generální ředitel společnosti flydubai.

Výhled

V průběhu roku 2017 bude flydubai první leteckou společností na Středním východě, která obdrží nový model Boeingu 737 MAX 8. První z těchto letounů bude uveden do provozu v druhé polovině roku. Celková kapacita nebude v průběhu roku 2017 navyšována, neboť se upravují krátkodobé kapacity kvůli současnému náročnému provoznímu prostředí. Od zahájení činnosti bylo jednou z hlavních zásad plánovací strategie společnosti flydubai využívat ve flotile letouny, které jsou nové. Podle těchto plánů vyprší osmiletý pronájem čtyř letounů Boeing 737-800 nové generace a v průběhu roku budou z flotily vyřazeny.

"V průběhu roku 2017 zůstaneme opatrní, neboť budeme i nadále působit v náročném socioekonomickém prostředí. Výnosy budou podléhat tlaku a očekáváme, že v příštím roce zaznamenáme stagnující růst. Těšíme se, až obdržíme první Boeing 737 MAX 8 v regionu, který naši novou a moderní flotilu ještě více zefektivní, pokud jde o palivové a provozní náklady. Soustředíme se na strategii být lídry v inovacích a poskytovat bezkonkurenční služby na palubě i na zemi a současně naplňovat nároky našich pasažérů," upřesnil Ghaith Al Ghaith, generální ředitel společnosti flydubai.

(1) Revenue Passenger Kilometre (RPKM) - výnos za přepraveného cestujícího na kilometr

(2) Cost per Available Seat Kilometre (ASKM) - dostupnost sedadla na kilometr

(3) EBITDAR (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, Amortization and Rent costs) se vypočítává jako provozní zisk před úroky, zdaněním, odpisy, restrukturalizačními náklady a náklady na pronájem

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-SAE-letectví-hospodářství-firmy-flydubai

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Auto-moto, doprava a stroje
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.