Jak najít ty správné lidi do výroby?

Praha 6. dubna (PROTEXT)

Společnost Plantyst, zabývající se zvyšováním efektivity výrobních firem pořádala v pražské Národní technické knihovně 31.3.2016 druhý ročník konference s názvem Den plný inspirace. Řešila na ní v auditoriu 80 zástupců firem, majitelů, ředitelů nebo HR manažerů, jak se vypořádat se současným problémem mnoha výrobních i nevýrobních firem, a sice s nedostatkem lidí.

Konferenci uvedl Petr Skondrojanis, „volný radikál“ českého HR, který představoval svou životní cestu od personálních agentur až k svému novému portálu - tržišti firemních kultur, kterému říká COCUMA (Company Culture Market). Petrova přednáška s názvem „Nejste lepší než vaše uklízečka“ byla především o respektu lidí ve firmách. O tom, že firemní kultura závisí ne na tom, co je kde napsané na papíře, ale jak se žije, jak se lidé ve firmě cítí, jak se k sobě navzájem chovají. Zda o sobě navzájem vědí, jaké jsou jejich osobní životy, co kolegy trápí, kolik dětí mají, zda jim neonemocněli rodiče atd. Petr spoluzaložil dvě personální agentury, za svého působení v LMC úspěšně uvedl na trh obsahový a přesahový portál HRkavarna.cz. Urputně propaguje částečné úvazky, protože pokud jich nebudeme mít více, nebudeme konkurenceschopní a jeho filosofií je “že člověk je tvůrce a tvoří pro ostatní lidi, a proto není možné na něj v žádném procesu zapomenout", což se nám bohužel dnes stává čím dál častěji.

Celou konferencí se jako červená nit objevovalo téma osobnosti Tomáše Bati, ale detailně ho představila Gabriela Culík Končitíková, z Nadace Tomáše Bati, která svou odborností velmi zaujala. Někteří návštěvníci projevili přání mít její přednášky jako základní kurz pro lidi z HR. Baťova firemní politika byla domyšlená do detailů, o zaměstnané pečovali tzv. „osobáři“, dnes bychom jim řekli personalisté, kteří se živě zajímali nejen o své zaměstnance, ale výborně se orientovali i v jejich rodinách a rodinných vztazích. Gabriela přednáší jednotlivá témata z Baťovy soustavy řízení. Studuje doktorský studijní program na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, v rámci disertační práce vytváří model pro aplikaci personálních zásad vytvářených firmou Baťa a.s. do roku 1945, do současného podnikatelského prostředí.

Třetí ze spíkrů, Roman Stupka, certifikovaný kouč Gazelles International v ČR, vyprávěl o svých životních zkušenostech, kdy se mu krom jiného podařilo vybudovat pobočku americké společnosti s portfoliem produktů osmi různých „divizí“ od nuly na 1,5 miliardy Kč obratu a 250 zaměstnanců. Roman se rozhodl, že bude pomáhat tím, co se naučil. Ale jinak. Místo role „hasiče“ a řešení problémů, se věnuje firmám, které mají potenciál růstu, zajímavé produkty a inspirující majitele. Zaměřil se na to, jak mít ve svém řídicím týmu ty nejlepší leadery, jak nalézat ty správné lidi, delegovat, motivovat a hlavně nedemotivovat a držet tým angažovaný a zapojený. Roman mluvil i o tom, jak budovat správnou organizační strukturu, dělat ty správné věci správně a představil blíže Metodologii 4 Decisions (Rockefellerovy návyky), které používá již 40 tisíc firem po celém světě. Všichni oceňovali Romanovy bohaté zkušenosti, inspirativní příklady i vysvětlení, co je správný leadership.

Poslední ze spíkrů Jiří Rozvařil, spoluzakladatel Plantystu, se zaměřil na to, co výrobní firmy dělají, co řeší, jaké problémy ve výrobě mají, když se zabývají spíše nutnou administrativou na místo práce s lidmi. Jiří volal po návratu ke zdravému selskému rozumu. Jeho zkušenosti s vybudováním tiskárny Colognia press a později firmy Plantyst ho dovedly k naprosté jednoduchosti a mnoha změnám nejen ve vlastní firmě, ale především ve vlastní hlavě. Jeho přednáška s názvem „Přijmeme pracovníky do výroby! Nabízíme tlak na výkon a frustraci z práce“ měla evokovat inzeráty, které dost často personální agentury spolu se zaměstnavateli produkují. Jiří podobně jako jeho kolegové upozornil, že se mění doba a dorůstá generace „Z“, která oproti jejím rodičům z generace „X“ nechce pracovat 10 nebo 12 hodin denně, naopak, chce pracovat vzdáleně, řídit si svůj čas, často preferuje částečné úvazky, aby mohli více času strávit se svými rodinami a přáteli.

Zaujetí tématem konference i spíkry bylo znát. „Skvělé téma, výborní řečníci a hlavně spousty zajímavých podnětů. Hlava nám třeštila ještě ve vlaku:-). Po vaší konferenci jsem náš cíl mírně upravil: mít šťastné spolupracovníky a rostoucí produktivitu“, komentoval smskou jeden z účastníků.

„Cílem konference nebylo ani tak dávání praktických návodů, ale spíše nám šlo o to, nastavit zrcadlo, dát reflexi mnoha manažerům, otevřít oči. Z reakcí publika máme dojem, že se nám to povedlo a nadále chceme v tzv. boření paradigmat pokračovat,“ komentuje výsledek konference Jiří Rozvařil.

Lucie Slauková

Manažerka marketingu a zákaznické péče

Plantyst

lucie.slaukova@plantyst.com

Klíčová slova ČR-průmysl-obchod-služby-komunikace-práce

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Média, společnost a životní styl
Obchod, marketing
Zpracovatelský a výrobní průmysl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.