Obrat Miele vzrostl o 2,2 procenta

Praha 1. září (PROTEXT)

Rodinná firma Miele opět naplnila svůj strategický cíl – udržet růst napříč všemi ekonomickými cykly: přední světový výrobce prémiových domácích spotřebičů dosáhl v účetním roce 2013/14, který skončil 30. června 2014, 3,22 miliard eur obratu. To je o 69 000 000 eur, tedy o 2,2 procenta více než v předchozím roce. Po celém světě skupina Miele nyní zaměstnává 17 660 spolupracovníků. Během vykazovaného období bylo investováno 188 milionů eur.

V roce největší inovační a produktové ofenzivy ve své historii Miele prakticky obnovilo celou nabídku produktů pro domácnosti – a bylo tak schopno kompenzovat mnohdy nepříznivé ekonomické podmínky na klíčových trzích. Zde zejména posílení eura způsobilo znatelný útlum; proto je růst obratu vyšší než pět procent po úpravě měnového kurzu, tedy více než dvakrát tolik jako účtování založené na euru. Na pozadí rozvoje podnikání jej lze považovat za „velmi uspokojivý“, říká Olaf Bartsch, finanční a správní ředitel skupiny Miele. V Německu má Miele obrat 978 milionů eur, což představuje nárůst o 23 milionů eur neboli o 2,4 procenta. To znamená, že německý podíl na celkových tržbách se mírně zvýšil, a to na 30,6 procenta.

I přes pokračující politickou nejistotu v důsledku nestability v arabském světě a krize na Ukrajině si ředitelství jako cíl pro účetní rok 2014-15 stanovilo, aby obrat i nadále dosahoval obdobného růstu jako v předchozím roce.

Dobrá pozice pro dlouhodobý růst

„Miele je právě v dobré pozici pro dosažení dalšího růstu obratu, jednotkových tržeb a podílu na trhu i za méně příznivých podmínek,“ říká dr. Markus Miele, člen vedení a spolumajitel průkopnické firmy vyrábějící domácí spotřebiče. Tomu napomáhá dlouhodobá firemní strategie se zaměřením na kvalitu a na zákazníka, organický růst z vlastní produkce a financování investic výhradně prostřednictvím vlastního kapitálu. „Díky nezávislosti na zájmu externích investorů posiluje Miele svoji pozici samostatné a na koncernech nezávislé německé rodinné firmy,“ říká člen vedení a spolumajitel Dr. Reinhard Zinkann. Miele navíc profituje z postupného uvádění přístrojů nové generace 6000 (vestavné spotřebiče) a W1/T1 (péče o prádlo) na světové trhy. Globální uvedení prvního robotického vysavače Miele Scout RX1 v květnu 2014 proběhlo v mnoha zemích, včetně Německa, podle plánu. Na veletrhu IFA 2014 následují nové špičkové modely praček a sušiček s dalšími jedinečnými funkcemi s vysokou hodnotou pro zákazníka. Společnost také představuje kompletně nově strukturovaný sortiment vysavačů, který nejenže důsledně odpovídá novým požadavkům Evropské unie na energetické štítky, ale také skutečným potřebám zákazníků.

http://www.miele.cz

KONTAKT:

Mariana Pohlová

PR & média

Tel.: 724 351 554

E-mail: pohlova@m-communication.cz

Klíčová slova ČR-elektronika-trh-spotřebiče-Miele

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.