Hiwin významně zasahuje do lukrativního hi-tech 3D segmentu

Brno 24. března (PROTEXT)

Dokonale přesné lineární vedení a špičkové komponenty společnosti HIWIN Brno pomáhají předním výrobcům 3D tiskáren v České republice ke světovému úspěchu.

Brněnská společnost HIWIN posouvá svými výrobky trend inovace 3D tiskáren směrem k budoucnosti. Prvotřídní lineární technikou osadila 3D tiskárnu české firmy Aroja, která se v loňském roce stala největší průmyslovou 3D tiskárnou na světě. Letos zaznamenala stejný úspěch 3D tiskárna pražské společnosti Do-It. Nejnovější model získal tiskovými rozměry 800 x 400 x 400 milimetrů světové prvenství jako největší sériově vyráběná 3D tiskárna: "Tento tiskový prostor je pro danou technologii využitelný, z pohledu technologické náročnosti, praktické využitelnosti a koncové ceny je pro zákazníka nejvýhodnější," říká Ing. Martin Kaván, vedoucí oddělení Polohovací systémy společnosti HIWIN. Tiskárna je na základě požadavků zákazníka osazena klasickým lineárním kuličkovým vedením HIWIN, posuvy zajišťují kuličkové šrouby v kombinaci s krokovými motory. Polohovací mechanismus osy X a Y veze tiskovou hlavu v rozsahu 400 x 400 milimetrů. Není bez zajímavosti, že speciální mechanismus tiskové hlavy si hravě poradí i s těmi nejsložitějšími modely a nejvyšší mírou detailů.

Na českém trhu jsou 3D tiskárny dostupné od roku 1995. Prvními obory, které prostorový tisk začaly využívat, byly stavebnictví a architektura. V současnosti se zhmotněné počítačové modely běžně používají jak v reklamě a v polygrafii, tak například v automobilovém průmyslu při výrobě prototypů. Vzhledem k téměř neomezeným možnostem se 3D tisk stává velkou konkurenční výhodou a nachází uplatnění v medicíně, školství a v dalších oborech.

www.hiwin.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-elektronika-trh-firmy-Hiwin

Oblast
Jihomoravský (bn)

Kategorie
IT, telekomunikace
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.