General Motors a Fuji Heavy Industries vytvářejí širokou alianci/globální výrobci automobilů chtějí sdílet výrobu, výrobky, technologie

TOKIO 10. prosince(PROTEXT/ots)

GM prevezme 20procentní podíl ve Fuji, výrobci osobních a nákladních aut Subaru.

Společnosti General Motors Corp. (NYSE: GM) a Fuji Heavy Industries Ltd. dnes oznámily, že vytvořily širokou strategickou alianci, která těmto dvěma globálním výrobcům automobilů umožní spolupracovat v konstrukci, vývoji a výrobě osobních a nákladních automobilů a s tím spojených technologií.

GM jako součást aliance koupí za 1,4 miliardy USD 20procentní podíl ve Fuji, výrobci osobních a nákladních automobilů Subaru. Fuji se sídlem v Tokiu zůstane nezávislou společností, přičemž GM se sídlem v Detroitu bude jejím největším akcionářem.

Dohoda o alianci zahrnuje všechny aspekty podnikání partnerů ve všech regionech světa. Společnosti očekávají, že partnerství se zpočátku soustředí na navrhování a výrobu malých a středních užitkových vozidel, systémů pohonu na všechna kola, automatické převodovky pro minivozy a zabudované systémy řízení vozidla. Společnosti také plánují spolupráci v oblasti vyspělých technologií.

"Je to partnerství, díky němuž budou jak GM, tak Fuji silnějšími společnostmi ve stále více konkurenčním globálním průmyslu," uvedl G. Richard Wagoner Jr., prezident a provozní ředitel GM. "Potenciál aliance GM-Fuji je významný. Spojujeme se jako dva prosperující výrobci automobilů, jejichž činnosti a zkušenosti se vzájemně doplňují."

Takeši Tanaka, prezident a generální ředitel společnosti Fuju uvedl, že jeho společnost GM přitahuje i kvůli úspěchu vztahů GM s Isuzu Motors Ltd. a Suzuki Motor Corp. GM má 49procnetní podíl v Isuzu a vlastní 10 procent společnosti Suzuki.

"Model aliance GM, který umožňuje vysokou míru autonomie řízení založené na zásadě pravého partnerství, se nám zamlouval a dával nám důvěru pro učinění tohoto významného kroku," uvedl Tanaka.

Tanaka řekl, že potenciál růstu činností FHI po celém světě je klíčovým prvkem, který vedl k dohodě.

"GM potřebuje posílit svou přítomnost v Japonsku. Fuji by ráda zlepšila svou pozici v Severní Americe a Evropě," poznamenal. "Máme v plánu zkoumat četné příležitosti ve světě. Tam kde bude poptávka, budeme společně postupovat iniciativněji, abychom ji uspokojili."

"Toto partnerství je prostě podnikatelsky pro obě společnosti výhodné," uvedl Wagoner. "Spoluprací na výrobcích, distribuci, dílech, technologii a zásobování budou obě společnosti realizovat nákladové úspory a výrazně se zlepší naše vyhlídka na zvýšení globálního tržního podílu a zisků."

Wagoner řekl, že na GM dělá dobrý dojem průkopnická práce Fuji ve speciálních technologiích, jako systémech pohonu všech kol a automatických převodovkách pro malá vozidla.

"Tyto technologie nám pomohou k rychlejšímu růstu v segmentu malých a středních osobních automobilů, který na celém světě prožívá rychlý růst," uvedl Wagoner.

Obě společnosti se dohodly, že si vymění předběžné informace o probíhající práci na vyspělých technologiích budoucnosti, jako například systémech s alternativními pohonem a takzvaných "inteligentních vozidlech,", aby identifikovali příležitosti pro společný výzkum a vývoj.

Majetková účast GM je znamením vážnosti, s níž každá ze společností k nové alianci přistupuje. Fuji je finančně silná, takže kapitálová injekce nebyla nezbytností.

"Koupě podílu je na takové úrovni, která pomůže usnadnit spolupráci a realizaci výsledků spolupráce, Je také symbolem závazku obou stran k silnému partnerství a k vyšší konkurenceschopnosti GM a Fuji, která bude výsledkem," uvedl Wagoner.

Aliance GM-Fuji doplní podobná partnerství, která už GM má s Isuzu a Suzuki, dodal.

"Svět automobilů v 21. století bude velmi odlišný od toho, jak jej známe dnes. Bude existovat více strategických aliancí a partnerství. GM má štěstí, že má tři silné prosperující společnosti v Asii - Isuzu, Suzuki a nyní Fuji - se kterým se může připravovat na budoucnost."

General Motors, založená v roce 1908, je největším světovým výrobcem automobilů. GM navrhuje, vyrábí a prodává osobní a nákladní vozy, převodovky pro těžkou dopravní techniku a lokomotivy po celém světě. GM si klade za cíl stát se světovou jedničkou v oblasti výrobků a služeb pro dopravu.

V roce 1998 GM měla ze svých celosvětových činností tržby 161 miliard USD, prodej osobních a nákladních automobilů činil 8,165.000. Vozidla GM se prodávají v téměř 190 zemích a společnost má výrobní závody ve více než 50 zemích. GM zaměstnává po celém světě celkem asi 391.000 osob.

ots Original Text Service: General Motors Corporation a Fuji Heavy Industries Ltd.

Internet: http://www.newsaktuell.de

Kontakt: Rob Leggat, 10. prosince +81-3-5424-2629, nebo po 11. prosinci +65-830-1672, nebo Tony Cervone, 313-665-3172, oba z General Motors Corporation

Webová stránka: http://media.gm.com

Klíčová slova PROTEXT-General Motors-Fuji Heavy

Oblast
Asie, Austrálie (as)

Kategorie
Auto-moto, doprava a stroje

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.