Společnost Nextant Aerospace dodala letadlo 400XT do Evropy

Cleveland (USA) 29. srpna (PROTEXT/BusinessWire)

Nextant 400XT Business Jet

Nextant 400XT Business Jet

První letadlo 400XT, které se zapíše do evropského rejstříku.

Společnost Nextant Aerospace, výrobce 400XT, jediného modernizovaného služebního proudového letounu na světě, který má certifikaci Federálního leteckého úřadu (FAA), dnes oznámila, že provedla dodávku svého šestnáctého služebního proudového letounu 400XT. Dodávka byla určena soukromé osobě v České republice a byla provedena prostřednictvím společnosti Time Air, která je předním poskytovatelem charterových služeb, služeb při nákupu letadel a manažerských služeb se sídlem v České republice. Jedná se o první 400XT, který bude registrován v Evropě.

„Jsme nadšeni, že zpřístupníme Nextant 400XT pro charterové služby na evropském trhu,” řekl Martin Pražský, ředitel společnosti Time Air. „Letoun 400XT se vyznačuje výjimečnou kombinací hospodárnosti, nejdelšího doletu ve své třídě a výrazně nižšími emisemi oxidů uhlíku. Navíc, díky hlučnosti, která je mnohem nižší než požaduje norma Stage IV, představuje tento letoun ideální řešení pro evropský trh. Na světě neexistuje žádné jiné letadlo, jako je toto; jde o velmi atraktivní doplněk naší nabídky charterových služeb.”

Soukromý kupující a Time Air budou také úzce spolupracovat se společností Nextant při pořádání ukázkových letů pro další potenciální zákazníky v Evropě. Firma Beechcraft Sales and Service GmbH (Beechcraft Augsburg) slouží jako středisko údržby společnosti Nextant v Evropě a bude nabízet kompletní škálu služeb pro rostoucí počet vlastníků a provozovatelů letounů 400XT v Evropě.

„Během pouhých posledních dvou týdnů jsme dostali velmi pozitivní zpětnou vazbu týkající se letounu 400XT na výroční latinskoamerické konferenci a výstavě firemního letectví v Brazílii (LABACE), což je druhá největší akce v oblasti firemního letectví na světě; získali jsme zakázku na 10 letadel od zákazníka v Asii a s potěšením oznamujeme, že naše nejnovější dodávka je určena evropskému zákazníkovi v České republice; to vše potvrzuje celosvětovou přitažlivost letadla 400XT,” řekl Jay Heublein, viceprezident pro prodej a marketing ve společnosti Nextant Aerospace. „400XT je obzvláště vhodný pro evropský trh, protože jeho dolet 2 003 námořních mil (3 709 km) umožňuje cestujícím dostat se do destinací v celé Evropě, na Středním východě a v severní Africe bez mezipřistání.”

Poslední dodávka letounů 400XT je pro společnost Nextant již šestnáctá; společnost zahájila dodávky v říjnu 2011 po dokončení certifikace ze strany Federálního leteckého úřadu. V současné době má Nextant zakázky na více než 80 letounů 400XT, přičemž více než 40% těchto zakázek pochází od zákazníků mimo území Severní Ameriky. Nextant očekává, že do konce roku 2012 dodá 32 letounů 400XT a v roce 2013 svou roční výrobu zvýší na 36 letadel, aby uspokojila vyšší poptávku, než původně očekávala.

Při procesu vývoje 400XT byla využita zmodernizovaná kostra z letadla Beechjet 400A/XP, která byla vylepšena o nejmodernější technologie zahrnující turbodmychadlový motor Williams FJ44-3AP, soupravu integrované avioniky Rockwell Collins Pro Line 21(TM) a zdokonalenou elektroniku, včetně vysokorychlostního bezdrátového připojení k internetu a kompletně přebudovaného interiéru.

Výsledný letoun má dolet 2 003 námořních mil (3 709 km) a cestovní rychlost 460 námořních mil za hodinu (740 km za hodinu). To přispívá k pozoruhodnému 30ti-procentnímu snížení provozních nákladů v porovnání s Beechjet 400A/XP a ke snížení spotřeby paliv o 20-30% v závislosti na délce letového úseku.

V katalogu letadel Aircraft Bluebook (takzvaná modrá kniha) je letoun 400XT považován za nový typ letadla. Mezi další vylepšení patří nové parametry avioniky a volitelná konfigurace sedadel, která poskytuje největší prostor pro nohy mezi všemi vyráběnými malými proudovými letadly, a to bez snížení počtu sedadel.

O Nextant Aerospace

Společnost Nextant Aerospace byla založena v roce 2007 k primárnímu účelu vytvoření programu na modernizaci letadel. Společnost byla první, kdo zavedl na trh služebních proudových letounů pojem modernizace letadel. Nextant 400XT je zmodernizovaný Beechjet 400A/XP vybavený motory Williams FJ44-3AP a soupravou integrované avioniky Rockwell Collins Pro Line 21(TM). Nové letadlo má také výrazná aerodynamická zlepšení, včetně nově navržených kabin, nosných konzol a lepší konfigurace motorů. 400XT se dodává jako nové letadlo s dvouletou zárukou na celé letadlo. Návrhářské a výrobní centrum firmy Nextant se nachází v Clevelandu v Ohiu na letišti okresu Cuyahoga. Více informací najdete na webových stránkách http://www.nextantaerospace.com. Můžete se s námi spojit také prostřednictvím Facebooku, Twitterru (@nextantaero) nebo přes LinkedIn.

O Time Air

Společnost Time Air byla založena v roce 2001 jako společnost pro správu letového parku a provozovatel komerční letecké dopravy. Ze své základny v Praze firma spravuje letadla pro vlastníky na místech po celé Evropě. Společnost Time Air udržuje výborné vztahy s evropskými charterovými zprostředkovateli a je také zapojena do prodeje letadel a odborného poradenství. Více informací získáte na webové stránce http://www.timeair.cz/en/default.asp.

Fotogalerie/Multimediální galerie ke stažení na webové stránce: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50388819&lang=en

Kontakty

Nextant Aerospace

Jay Heublein, 216-261-9000

Viceprezident pro prodej a marketing

media@nextantaerospace.com

nebo

The Hubbell Group, Inc.

Nicholas Parmelee, 781-878-8882

nparmelee@hubbellgroup.com

Zdroj: Nextant Aerospace

Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.

(BW)

Klíčová slova ČR-USA-letectví-Nextant Aerospace

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Auto-moto, doprava a stroje

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.