Ve druhém čtvrtletí rostl každý měsíc prodej elektronické čtečky Kindle * Nová cena 189 dolarů podporuje další zájem kupujících * Amazon.com nyní prodává více knih pro Kindle než papírových knih.

Seattle (USA) 21. července (PROTEXT/BusinessWire)

(index NASDAQ: AMZN) — Milióny lidí již čtou prostřednictvím čtečky Kindle a tento přístroj je dva roky nejprodávanějším produktem v e-shopu Amazon.com. Navíc je Kindle na Amazon.com nejžádanějším a nejkupovanějším dárkem v e-shopu a také produkt s nejvíce 5-hvězdičkovými hodnoceními. Dnes společnost Amazon.com oznámila, že prodej čtečky Kindle rostl ve druhém čtvrtletí v každém měsíci, a to jak v meziměsíčním tak meziročním srovnání.

"Díky nové ceně čtečky Kindle vzrostl počet prodaných kusů trojnásobně, a to poté, co jsme snížili cenu z 259 dolarů na 189 dolarů," řekl Jeff Bezos, zakladatel a generální ředitel portálu Amazon.com. "A navíc, i když prodej knih v papírovém formátu i nadále roste, překonal počet knih pro Kindle již počet prodaných papírových knih. Zákazníci si nyní mohou prostřednictvím e-shopu Amazon.com zakoupit již více knih pro Kindle než knih v papírové podobě, což je úžasné, když si představíme, že papírové knihy prodáváme 15 let, zatímco knihy pro Kindle pouhých 33 měsíců."

Kindle nabízí největší výběr nejpopulárnějších knih, které si lidé chtějí přečíst. Americký specializovaný obchod Kindle Store nyní nabízí více než 630 tisíc knih, včetně nejnovějších vydání a 106 ze 110 bestsellerů podle New York Times. Více než 510 tisíc z těchto knih stojí 9,99 dolarů nebo méně, a to včetně 75 největších bestsellerů podle New York Times. Kromě toho si čtenáři mohou do své čtečky Kindle stáhnout více než 1,8 miliónu titulů zcela zdarma. Jedná se o knihy vydané před rokem 1923, u kterých skončila autorská ochrana.

Nejnovější statistické informace o knihách pro Kindle:

Za poslední 3 měsíce prodal Amazon.com na 100 papírových knih 143 knih pro Kindle. V posledním měsíci na každých 100 prodaných papírových knih připadalo v Amazon.com dokonce 180 knih pro Kindle. Tyto údaje zahrnují všechny knihy prodané v e-shopu Amazon.com v celých USA, a to včetně těch papírových knih, u kterých neexistuje vydání pro Kindle. Tato čísla rovněž nezahrnují knihy pro Kindle, které jsou k dispozici zdarma. Pokud bychom je do shora uvedených údajů zahrnuli, byl by počet prodaných Kindle knih ještě větší.

V prvním pololetí roku 2010 prodal Amazon 3x více knih pro Kindle než v prvním pololetí roku 2009. Asociace amerických vydavatelů knih ve svých posledních zprávách uvádí, že prodej elektronických knih vzrostl v květnu o 163 % a meziročně pak dokonce o 207 %. Prodej knih pro Kindle tato čísla v uvedeném období dokonce překonal.

6. července 2010 oznámilo vydavatelství Hachette, že James Patterson prodal k danému datu celkem 1,14 miliónů elektronických knih, z čehož 867 881 knih připadalo na knihy pro Kindle. Pět autorů — Charlaine Harris, Stieg Larsson, Stephenie Meyer, James Patterson a Nora Roberts — prodalo každý více než 500 000 knih pro Kindle. Čtenáři pozitivně přijímají skvělý zážitek, který jim čtečka Kindle nabízí. Toto zařízení váží pouhých 10,2 unce (cca 0,28 kg) a lze jej snadno a pohodlně držet v jedné ruce i po několik hodin. Díky elektronickému inkoustu nebudou vaše oči při čtení unaveny ani za ostrého denního světla a baterie vydrží bez nabití až 2 týdny. Navíc si knihu koupíte pouze jednou a můžete si ji poté kdykoli a kdekoli přečíst na vaší čtečce Kindle či Kindle DX nebo prostřednictvím přístrojů iPad, iPod touch, iPhone, Mac, PC, BlackBerry a zařízení využívajících technologie Android. Kindle nabízí bezdrátové připojení 3G a za jeho používání se neplatí žádné měsíční poplatky ani nemusíte uzavírat žádné roční smlouvy, a to vše za pouhých 189 dolarů.

Více informací o Kindle najdete na www.amazon.com/kindle.

O společnosti Amazon.com

Amazon.com, Inc. (index NASDAQ: AMZN), patří mezi 500 nejbohatších firem světa dle žebříčku časopisu Fortune. Firma sídlí v Seattlu a svůj první internetový obchod otevřela v červenci roku 1995. Dnes nabízí největší výběr zboží na světě. Firma Amazon.com, Inc. chce být nejlepší firmou v oblasti orientaci na zákazníka a místem, kde zákazníci naleznou všechno co mohou chtít koupit online, a to za nejnižší možné ceny. Amazon.com a ostatní prodejci nabízí milióny různých druhů zboží, nového i použitého, a to v kategoriích Knihy, Filmy, Hudba a hry, Digitální média ke stažení, Elektronika a počítače, Dům a zahrada, Hračky a dětské zboží, Potraviny, Oděvy, Obuv a šperky, Zdraví a krása, Sportovní potřeby a Nástroje, automobily a průmyslové zboží. Amazon Web Services nabízí zákazníkům z řad programátorů a vývojářů přístup k vlastní technologické platformě firmy Amazon, kterou programátoři mohou využívat pro naprogramování v podstatě libovolné aplikace. Kindle a Kindle DX jsou revoluční přenosné čtečky, které umožňují bezdrátové stahování knih, časopisů, novin, blogů a osobních dokumentů, které se ve čtečce, díky špičkovému elektronickému inkoustu a kvalitnímu displeji, zobrazí stejně jako na běžném papíře. Kindle a Kindle DX využívají stejnou 3G bezdrátovou technologii jako moderní mobilní telefony, takže uživatelé nikdy nemusí hledat přípojné místo do internetu přes Wi-Fi. Kindle je nejprodávanějším produktem v e-shopu Amazon a dodnes se prodalo několik miliónů kusů.

Pod pojmem Amazon se rozumí dceřiné firmy a webové stránky provozované společností Amazon, včetně webových stránek www.amazon.com, www.amazon.co.uk, www.amazon.de, www.amazon.co.jp, www.amazon.fr, www.amazon.ca, a www.amazon.cn. Pokud z kontextu nevyplývá jinak, rozumí se pod pojmy "Amazon.com," "my", "nám", apod. společnost Amazon.com, Inc.

Výhledová prohlášení

Tato tisková zpráva obsahuje výhledová prohlášení ve smyslu Článku 27A Zákona o cenných papírech z roku 1933 a Článku 21E Zákona o obchodování s cennými papíry z roku 1934. Skutečné výsledky firmy se mohou podstatně lišit od očekávání vedení společnosti. Tato výhledová prohlášení podléhají rizikům a nejistotám, mezi které mimo jiné patří rizika související s konkurenčním prostředím, zvládnutím růstu společnosti, novými produkty, službami a technologiemi a také možné výkyvy v provozních výsledcích, zahraniční expanze, výsledky právních a soudních sporů, dokončení optimalizace prodejních center, sezónní charakter zboží, obchodní smlouvy, akvizice, strategické transakce, směnný kurz cizích měn, přerušení dodávek energií, správa zásob, nařízení státních úřadů a míra zdanění, platební morálka a defraudace. Více informací o faktorech, které mohou potenciálně ovlivnit finanční výsledky společnosti Amazon.com najdete ve zprávách, které pravidelně podáváme Komisi pro cenné papíry (SEC), včetně poslední výroční zprávy na formuláři 10-K a budoucích zpráv.

Kontaktní informace

Amazon.com

Vztahy s médii

206-266-7180

Zdroj: Amazon.com

Přečtěte si tuto tiskovou zprávu online na:

http://www.businesswire.com/news/home/20100719006617/en

Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.

(BW)

Klíčová slova USA-trh-literatura-internet-firmy-Amazon.com, Inc

Oblast
USA, Kanada, OSN, svět a Arktida (us)

Kategorie
IT, telekomunikace
Obchod, marketing
Kultura

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.