SANEP: BANKOVNÍ POPLATKY*VĚTŠINA LIDÍ BY BANKOVNÍ POPLATKY ZRUŠILA NEBO SNÍŽILA

Bankovní poplatky, které v českých bankách patří mezi nejvyšší ve střední Evropě, většinu majitelů bankovních účtů rozhodně nenechávají chladnými. Jak prokázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, kterého se v průběhu prosince 2009 zúčastnil rekordní počet 73.820 respondentů, většině z nich na bankovních institucích vadí nejvíce právě poplatky, které by většina respondentů nejraději snížila či zcela zrušila.

Exkluzivní internetový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 7. - 31. prosince 2009 na vybrané skupině 32.590 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18 až 69 let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci panelu 135.000 registrovaných uživatelů 73.820 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje kolem +/-1,5 procenta.

Exkluzivní průzkum společnosti SANEP, který se zaměřil na názory veřejnosti na bankovní poplatky, byl proveden ve spolupráci s internetovým portálem Bankovnipoplatky.com, který se touto problematikou dlouhodobě zabývá.

Bankovní poplatky zajímají 91,3 procenta dotázaných, což jednoznačně svědčí o tom, že se jedná o stěžejní téma majitelů bankovních účtů. To ostatně potvrzuje další výsledek průzkumu společnosti SANEP, kdy 63,9 procenta dotázaných uvedlo, že jim na bankách nejvíce vadí právě bankovní poplatky. Druhý největší problém představují pro 20,1 procenta respondentů obchodní podmínky finančních ústavů.

Skutečnost, že mnohdy neúměrně vysoké bankovní poplatky vzbuzují u majitelů bankovních účtů vášnivé emoce, potvrzuje i další zjištěná hodnota, kdy 51,4 procenta dotázaných uvedlo, že je bankovní poplatky "štvou" a 41,7 procenta respondentů k nim má výhrady. Pouze 2,3 procenta dotázaných je s výší bankovních poplatků spokojeno.

Zrušení bankovních poplatků požaduje 42,5 procenta dotázaných a 43,2 procenta by bylo pro jejich snižování. Stávající podobu bankovních poplatků by zachovalo pouze devět procent dotázaných.

Tento exkluzivní průzkum společnosti SANEP prokázal, že bankovní poplatky patří mezi velice sledované hodnoty u většiny majitelů bankovních účtů, kteří jsou s jejich podobou, respektive výší, velice nespokojeni. Vzhledem k tomu, že se předmětný průzkum zajímal pouze o obecný termín "bankovních poplatků", který není definován ve vztahu ke konkrétnímu bankovnímu domu, bude rozhodně zajímavé se touto problematikou nadále zabývat i na úrovni právě jednotlivých finančních institucí.

Více na http://www.sanep.cz

Sanep je exkluzivním partnerem Vysoké školy ekonomické v Praze, Fakulty mezinárodních vztahů a výzkumného záměru Governance v kontextu globalizované společnosti ekonomiky.

Kontakt:

Oldřich Zajíc

Tiskový mluvčí

tel.: 602 538 278

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu s grafy, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Klíčová slova ČR-banky-poplatky-peníze-SANEP-MÍNĚNÍ

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.