Zpráva OSN: Platby na sociálních sítích již v Číně dosáhly částky téměř 3 bilionů USD

Peking / New York 20. dubna (PROTEXT/PRNewswire)

Platby na komunikačních a e-komerčních platformách zvýší do roku 2025 HDP Číny o 236 miliard USD, čímž otevřou nové ekonomické příležitosti pro obyvatele a malé podniky

Nový zpravodaj OSN zveřejnil, že společnosti Alipay a WeChat Pay v roce 2016 umožnily v Číně provedení digitálních plateb ve výši 2,9 bilionů USD, což za poslední čtyři roky představuje dvacetinásobné zvýšení. Tyto údaje vykazují, že digitální platby přes stávající platformy a sítě poskytují přístup k širšímu rozsahu digitálních finančních služeb, zvyšují finanční inkluzi a vytváří ekonomické příležitosti v Číně a sousedních zemích.

Tato nová zpráva partnerství Better Than Cash Alliance při OSN s názvem Sociální sítě, e-komerční platformy a růst digitálního platebního ekosystému v Číně - co to znamená pro ostatní země, obsahuje klíčové návody na pomoc ostatním zemím se začleněním většího počtu obyvatel do ekonomiky prostřednictvím přechodu z hotovostních na digitální platby. Tato změna může do roku 2025 podle zprávy McKinsey Global Institute zvýšit HDP ve všech rozvojových ekonomikách o 6 procent, a to díky přispění 3,7 bilionu USD a vytvoření 95 milionů pracovních míst,

„Sociální sítě a e-komerční platformy rostou v každé ekonomice, jakkoliv velké nebo malé," uvedl Ruth Goodwin-Groen, generální ředitel partnerství Better Than Cash Alliance. „Digitální platby jsou v Číně v rozkvětu a zapojují do ekonomiky miliony obyvatel. Toto je důležité, protože víme, že když lidé - obzvláště ženy - získají přístup k finančním službám, jsou schopni ušetřit, shromažďovat majetek, ustát finanční otřesy a mají větší šanci na zlepšení svého života."

Klíčová zjištění této zprávy :

- Více osob má příležitost spořit a investovat. Platformy jako Yu'e bao portálu Alibaba činí investování peněz do různých finančních produktů přístupnější pro populace s nízkými příjmy. Tento produkt jim umožňuje investování finančních zůstatků na jejich digitálních účtech, což postupně vede k dlouhodobým úsporám. Od roku 2013 do roku 2016 vyrostly platformě Yu'e bao spravované objemy až do částky miliard USD a v současnosti obsluhují více než 152 miliony zákazníků.

- Digitální finančnictví pomáhá malým obchodníkům dramaticky zvýšit přístup ke kapitálu. Do září roku 2016 půjčil poskytovatel Ant Financial portálu Alibaba (provozující Alipay) celkovou částku 740 miliard RMB (107,3 miliardy USD) více než 4,11 milionu malých a mikro podniků a podnikatelů.

- Obrovská data, která tyto platformy generují, pomáhají budovat úvěrovou historii a zlepšit přístup k úvěrům, obzvláště u finančně odloučené populace s nízkými příjmy. Například Sesame Credit nabízí alternativní vyhodnocení úvěruschopnosti prověřením úvěrové historie, finančních zvyků, způsobilosti k právním úkonům, identity a sociálních sítí uživatelů.

Zpravodaj také zjistil, že společnosti Alipay a WeChat expandují za hranice Číny a investují do velkých podniků finančních technologií a poskytovatelů plateb. Přidávají se k nim další významné komunikační platformy, protože příležitost využít stávající sociální sítě a e-komerční platformy k rozvoji digitálních plateb a finanční inkluze je obzvláště velká v zemích, ve kterých je vysoké využití smartphonů a spolupráce mezi soukromým a veřejným sektorem:

- V Jižní Africe probíhá 78 procent celkového internetového provozu přes mobilní kanály - jeden z nejvyšších podílů ve světě. Nicméně navzdory pokračujícímu růstu rychlosti přijímání pouze 15 procent Jihoafričanů uvedlo v anketě v roce 2016 nákup přes mobilní telefon v předešlém měsíci.

- V Indii společnosti Ant Financial a Tencent zainvestovaly do indického trhu mobilních plateb, který se díky novým zákonům těší rychlému růstu. Konkrétně Ant Financial zainvestovalo až 900 milionů USD do PayTM, poskytlo také svůj personál a technické dovednosti. V důsledku toho jen za několik uplynulých let počet uživatelů PayTM vzrostl z 5 milionů na přibližně 200 milionů uživatelů.

- Indonésie byla v roce 2016 nejrychleji rostoucím m-komerčním trhem na světě, který od ledna 2016 do ledna 2017 vzrostl o 155 procent. Tento růst může být částečně přikládán zavedení okamžitých mobilních plateb BBM Pay. Populární chatová aplikace BBM má v Indonésii více než 55 milionů uživatelů, jejichž počet nadále roste.

- V Jižní Americe mají trhy potřebnou infrastrukturu pro budování platebního ekosystému, který známe z Číny. Padesát devět procent jihoamerické populace využívá sociální média a 52 procenta se na sociální média připojuje přes své mobilní telefony. Přesto prostor digitálních plateb nadále pokulhává, a žádný poskytovatel plateb nepropojil významnějším způsobem své služby s těmito platformami nebo naopak.

Pokud se chcete dozvědět více, partnerství Better Than Cash Alliance má k dispozici odborníky, kteří k této studii mohou dodat další informace.

Kontakt pro média

Angela Corbalan, Head of Communications, angela.corbalan@uncdf.org, (+1) 917 224 9109

Better Than Cash Alliance je globální partnerství vlád a mezinárodních organizací, které urychluje přechod od hotovostních plateb k digitálním s cílem snížit chudobu a podporovat inkluzivní růst.

Jako sekretariát aliance slouží Kapitálový rozvojový fond OSN (UNCDF).

Více informací naleznete na www.betterthancash.org, sledujte nás na @BetterThan_Cash

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/460828/better_than_cash_alliance_logo.jpg

 

SENDING PRESS RELEASES

I want to receive press releases with the same keywords as this article:

Keywords

Čína-USA-společnost-finance-sociální-Better Than Cash Alliance

Category

Newspapers, magazine, TV, radio, advertisement
Banks, insurance companies, stock exchanges

Region

Asia, Australia

Photograph

 
 

Important notice

Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.