U Čechů bodují nezávislé podniky, stávají se vizitkou životního stylu

Praha 15. října 2019 (PROTEXT)

Podle průzkumu společnosti MAKRO je zřejmé, že si Češi oblíbili drobné podniky. Podnikání vnímají pozitivně i sami majitelé malých firem.

Studie společnosti MAKRO potvrzuje, že Češi rádi nakupují u drobných podnikatelů: 41 % dotázaných zákazníků prohlásilo, že malé podniky mají velký podíl na budování jejich vlastního životního stylu. Více než polovina respondentů (57 %) uvedla, že dávají přednost malým kadeřnictvím. Populární jsou také menší restaurace a kavárny (48 %) a květinářství (46 %).

Pozitivně vnímají podnikání i sami majitelé podniků: téměř všichni (92 %) uvedli, že by znovu začali podnikat. Nicméně 44 % z nich mělo někdy strach z nejistého výdělku, 23 % dává spoustu energie do boje o zákazníky a 29 % považuje systém odvodu daní za přílišnou zátěž.

Oblíbenost malých a středních podniků je u 37 % respondentů dána tím, že se daná firma chová udržitelně. Téměř polovina (45 %) uvedla, že důvodem je kvalita produktů a služeb.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková

FleishmanHillard

e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle

Ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Keywords ČR-trh-styl-hospodářství-podnikání-Makro

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Business, marketing
Media, society and lifestyle
Finance, economics

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.