Ceny obědů opět rostou. Meziročně si připlatíme o 5 Kč

Praha 28. prosince 2018 (PROTEXT)

Průměrná cena poledních meníček se v roce 2017 pohybovala na úrovni 100,8 Kč. V roce 2018 se tato situace nepatrně změnila. Nyní oběd vychází na 106 Kč, jak vyplývá z analýzy obědového serveru menicka.cz. Ten ve svém bilancování zohlednil svou databázi - téměř 5000 gastronomických provozoven napříč Českou republikou. Ceny obědů tak rostou o 5,1 Kč, což odpovídá navýšení o 4,8 % (2017/2018).

Jen pro srovnání ceny obědů za minulé sledované období (2016/2017) rostly o 10,3 Kč, tedy 10,2 %.

Ze sledovaných metrik vychází, že nejlevněji se naobědváte v Karlovarském kraji (99,1 Kč) či Plzeňském kraji (99,7 Kč). Naopak v Praze budete muset sáhnout do své kapsy hlouběji (117,4 Kč). Druhý nejdražší oběd na vás čeká v Královéhradeckém kraji (111,1 Kč) a v Olomouckém kraji (109,5 Kč). Paradoxní situace nastala v Karlovarském kraji, kde se dokonce průměrná cena obědu meziročně nepatrně snížila 2018 (99,1 Kč) - 2017 (99,5 Kč). Nejvyšší meziroční změna byla naměřena v Moravskoslezském kraji (+ 9,8 Kč), což odpovídá 9 %.

Překvapením je samotné hlavní město Praha, kde je meziroční změna + 4 Kč, což odpovídá pouhým 3,4 %.

"Je potřebné si uvědomit, že index spotřebitelských cen rostl meziročně v průměru o 2 % (ČSÚ - 11/2018). Současně je nezbytné zohlednit i meziroční růst mezd, který činil republikově 8,6 % (ČSÚ - 09/2018). To je stručná argumentace, proč došlo k navyšování cen obědových meníček!" uvedl spoluzakladatel portálu menicka.cz Jakub Lukáš.

Keywords ČR-gastro-restaurace-trh-internet-peníze-firmy-Meníčka.cz

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Services, tourism
IT, telecommunications
Business, marketing
Media, society and lifestyle

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.